Pécsről a Balatonra vonatozna? Hát persze hogy nyáron újítják fel a vonal egy részét

2016. június 27. hétfő 10:10

Pécsről a Balatonra vonatozna? Hát persze hogy nyáron újítják fel a vonal egy részét

Finoman fogalmazva nem fogadták éppen kitörő örömmel a pécsi utasok, hogy a nyári szezon kezdetével vágányzár lépett életbe a Kaposvár-Dombóvár vasútvonalon. Azon a szakaszon, ahol a városunkból induló balatoni vonat is áthalad. Ez pedig azt jelenti, hogy nem ússza meg az átszállást, aki vonattal utazna a tóhoz.

Természetesen alapvetően örömteli hír, hogy a folytatódik az évtizedek alatt alaposan elhasználódott vasútvonal 2012-ben indult felújítása (ezúttal Dombóvár-alsó és Baté között), ugyanakkor sokan nem értik, miért nem álltak neki előbb a munkának.

Egy tavaszi kezdéssel ugyanis, vetette fel több utas, legalább a nyár egy részében a teljes vonalon közlekedhettek volna a szerelvények. E helyett azonban - mint azt a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságától megtudtuk - egészen augusztus 28-ig vonatpótló autóbuszra kell szállni Dombóvár és Kaposvár között.

Természetesen kíváncsiak voltunk, hogy miért a nyári szezonra időzítették a pályarekonstrukciót, ám azt nem kötötték az orrunkra, kérdésünkre nem kaptunk választ a vasúttársaságtól.

Aki inkább végig buszozna

Autóbusszal átszállás nélkül is elérhető városunkból a Balaton. Lellére például két és fél óra alatt ér a reggeli járat, akárcsak Siófokra, aki pedig Keszthelyig utazna, közel négy órát ül majd a járművön.

Azok élete is nehezebb lesz, akik egy kis kerékpározást terveztek a Balcsinál és úgy gondolták, vonattal szállítják el a biciklit. A MÁV-nál közölték, csoportok együttes elhelyezését és a kerékpárszállítást nem tudják biztosítani. Ha tehát autó nem áll rendelkezésre, úgy tűnik, nem lesz más lehetőség, mint két keréken megtenni a harmincegy kilométeres szakaszt...

Akik az átszállás ellenére vállalkoznak a vonatozásra, összességében több órás utazásra készüljenek: mire Pécsről Fonyódig, azaz az első balatoni állomásig elérnek, több mint három óra telik majd el. Persze, a mostani munkálatoknak végső soron az a célja, hogy menetidő csökkenjen - hogy pontosan mennyivel, az csak a vágányzár feloldása után derül ki.

A most sorra kerülő 13,7 kilométeres szakaszon nem csak a vasúti pálya, illetve a biztosító berendezések, hanem több megálló is megújul. A tervek szerint a szerelvények 100 km/órás sebességgel száguldanak majd.


Képünkön:
vasútfelújítás a dél-balatoni vonalon. 

Palotás P. - Fotó: MTI