Pécsi médiaelemzés: átalakuló piac

2008. április 30. szerda 10:28

Pécsi médiaelemzés: átalakuló piac
"A pécsi médiapiac korábbi politikai alapú megosztottságát egyre erősebben a minőségi megosztottság vette át az elmúlt egy-másfél évben. Tömegesen jelentek meg az olcsó és könnyen elérhető technológiának köszönhetően a valódi újságírói tevékenységet nem végző tartalomszolgáltatók. Másrészt egyre jobban körvonalazódott azoknak a médiumoknak a csoportja, amelyek nem pr-cikkek, és nem bújtatott politikai hirdetések megjelentetésére szakosodtak" - írja a precess.hu elemzője.

Az analízis szerint átalakulóban a helyi piac, a szerző ennek egyik példájaként a Pécsi Újság.hu-t hozza. Mint írja:

"A szerkesztőség nem ment bele a már megszokott játszmákba és kompromisszumokba, csakhogy megszerezze a hirdetők kegyeit, frissen induló portálként elsősorban a látogatottságot tartotta szem előtt. Bár grafikára, online szakértőkre és marketingesekre láthatóan nem költöttek sokat a Pécsiújság.hu készítői, a szerkesztőség kiterjedt kapcsolatainak és bátor témaválasztásainak köszönhetően hamar kialakult a lap körül egy aktívan kommentelő törzsközönség."
 
A precess.hu (nem derül ki, kihez vagy mely céghez köthető a honlap) hosszan elemzi a helyi médiumok sajátosságait, láthatóan óvakodva a szereplők keményebb kritikájától.

A cikk végén szavazni is lehet, azaz az olvasó erősítheti avagy cáfolhatja az "admin" aláírással jelölt elemzés meglátásait.

A TELJES CIKKÉRT ÉS A SZAVAZÁSÉRT: KLIKK IDE!


Illusztráció: precess.hu