Pécs, a kreatív város - okostelefonokon

2013. április 03. szerda 15:48

Pécs, a kreatív város - okostelefonokon

A Creative Cities projekt keretében megvalósult Creative Pécs! kampány elsődleges és legfontosabb célja a Pécs városában rejlő kreativitás hatékony, érdekes és széleskörű bemutatása.

A Dél-dunántúli Kulturális Ipari Klaszter Creative Pécs! kampánya során a Pécsett élő kreatívok, művészek megszólítása mellett a városi lakosság bevonása is nagyon fontos szempont.

 

Első megszólításuk egy fotópályázat segítségével történt, ahol bármelyik pécsi lakos bizonyíthatta, hogy benne is lakozik egy darabka a város kreatív szellemiségéből. Ötletes képeket bármilyen eszközzel készíthettek, legyen az akár profi fényképezőgép, akár mobiltelefon. A cél az volt, hogy bárki megmutathassa, miért tartja Pécset egy élhető és művészettel teli városnak.

A kampány másik pillére a Pécsett élő és alkotó helyi, országos, és nemzetközi szinten egyaránt elismert művészek megszólaltatása, akik rövid videókban megfogalmazták gondolataikat Pécs kreativitásáról, a művészetről, a városban rejlő lehetőségekről.

A pécsi kreatívokat képviselve Füsti Molnár Éva, Lipics Zsolt, Stenczer Béla, Pinczehelyi András, Krusóczki Tamás, Frank Adél, Marczi Gábor, Tarrósy István, a Kulturális Labor Szociális Szövetkezet, Bodó Márton, Bogányi Tibor és a Vivat Bacchus énekegyüttes szólalt meg.

Látható, hogy a kreatív iparág szinte minden területe megjelent, érzékeltetve annak sokszínűségét, és teljessé téve annak egységét. Kreatív kampányról lévén szó a fő koncepcióját korszerű QR-kódok adják, amelyek minden elemhez kapcsolódnak. A fotópályázatra beérkezett képek, valamint a videó-interjúk közzététele nem egy hagyományos kiállítás keretében zajlik.

A cél az, hogy minél több pécsi láthassa a képeket, videókat, ezért a város 15 éttermében tálcaalátétek formájában helyeztük el a kiállítandó anyagokat, melyeken a fent említett QR-kódokat helyezték el.