Nehéz napja volt a MÁV-nak: fűtetlenül indult az IC, egy későbbi mozdonya meg lerobbant

2021. január 19. kedd 12:51

Nehéz napja volt a MÁV-nak: fűtetlenül indult az IC, egy későbbi mozdonya meg lerobbant

Nem volt éppen jó napja hétfőn a MÁV-nak a Pécs-Budapest vonalat illetően. Hát még az utasoknak! Mint arról egyik olvasónk beszámolt, az aznapi első, a fővárosba tartó InterCity (IC) járaton induláskor nem működött a fűtés, ami mínusz tíz Celsius-fok körüli kinti hőmérsékletnél - hogy finoman fogalmazzunk - meglehetősen kellemetlen. A hét első napján egy mozdony is feladta a küzdelmet, Pécstől csak Mecsekalja-Cserkút állomásig jutott a szerelvény.

 

Sajnos továbbra viszonylag gyakran előfordulnak kisebb-nagyobb problémák a Pécset Budapesttel összekötő 40-es, illetve 40a jelzésű vasútvonalakon zajló közlekedésben. A Pusztaszabolcs és Kelenföld között zajló jelentős vasútépítés, felújítás miatt ugyan egy ideje már nem kell pótlóbuszra szállni, ám a menetrendet a vonatok egy része képtelen tartani, nem ritkák a húsz-harminc vagy akár nagyobb késések is.

Hétfőn különösen nehezen indult a nap. Olvasónk arról számolt be, hogy az első, Pécsről 5.26-kor induló InterCity járaton jéghideg kocsik fogadták az utasokat. A jelző nem túlzás, aznap hajnalban ugyanis nagyjából mínusz tíz Celsius-fok volt.

Megkeresésünkre a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság azt közölte, „a vonatszerelvényt a pécsi állomáson éjszaka tisztították és műszakilag megvizsgálták, előfűtötték". Úgy fogalmaztak, „hajnali négy órakor a rendszer meghibásodott, így a szerelvény valamelyest visszahűlhetett". A mozdony ugyan fűtötte a még álló vonatot, „azonban indulásig a hőmérséklet nem érhette el az utasok által elvárt értéket". Menet közben már a mozdony biztosította a szerelvény fűtését, „Dombóvártól a megfelelő, ideális hőmérséklet volt a szerelvényen" - derült ki a vasúttársaság válaszából.

Kérdésünkre a MÁV azt írta, hogy a vonat indítása szabályos volt, a fűtés a teljes útvonalon folyamatosan működött. Érdeklődésünkre hozzátették: az ilyen jellegű meghibásodás nem számít gyakorinak.

Olvasónk arról is beszámolt, hogy a hétfői Baranya InterCity járaton a WC-k sem működtek. Ezzel kapcsolatban azt a tájékoztatást kaptuk a MÁV-tól, hogy „a vonat négy kocsija közül kettőben volt zárva a mosdó az ajtók üzemzavara miatt, ezek közül az egyiket már a visszaútra megjavították a Keleti pályaudvaron".

A 7.27-kor Budapestre tartó Tenkes IC-vel még nagyobb gond akadt a hét első napján, meghibásodott ugyanis a mozdony, így a szerelvény csak Mecsekalja-Cserkút állomásig jutott. Onnan aztán egy másik gép húzta tovább a vonatot, amely így jelentős késéssel futott be a Keletibe.



A vasúti alaptarifa 2010 óta nem emelkedett, ami mindenképpen pozitívum, de a viszonylag gyakorinak számító problémákat is figyelembe véve meglehetősen borsosnak tűnik a Pécs és Budapest közötti IC-s utazásért - kedvezmények nélkül, az utazás napján - elkért 4605 forint. Az első osztályú kényelem ennél 870 forinttal drágább. Hasznos információ, hogy a MÁV applikációban tíz százalékkal olcsóbban vásárolhatók meg a jegyek.

P. P. - Fotó: Dittrich Éva