Najari három hónapja: új piacokat kutat, új boltokat nyit és növelné a Porcelánmanufaktúra kapacitását

2013. május 24. péntek 21:20

Három hónappal ezelőtt vált a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. többségi tulajdonosává egy szír származású, de évtizedek óta Magyarországon élő üzletember. Bachar Najari azt mondja, az eltelt időszak alatt a lehetséges új piacok felkutatásával, az eddig minimális marketingmunka felfuttatásával igyekezett a márkát minél szélesebb körben ismertté tenni és régi hírnevéhez méltó körülményeket teremteni számára. A manufaktúra átvilágítása során az új tulajdonos minimális mértékben csökkentette a dolgozói létszámot, amit viszont a későbbiekben, a remélt új piacok által generált kapacitásnövekedés függvényében bővítene.


Bachar Najari februárban megvásárolta a manufaktúra 74,5 százalékos részvényhányadát. A tulajdonrészért 180 millió forintot fizetett, és vállalta, hogy további 500 millió forint tőkét nyújt a gyár számára.

Az eltelt mintegy három hónap alatt sok minden történt a manufaktúra háza táján: pár nappal ezelőtt Zsolnay-bolt nyílt a fővárosban, amelyet az üzletember tervei szerint több is követ majd Magyarországon, de márkaboltok nyílnak hamarosan Csehországban és Szlovákiában is.

- Komoly tárgyalásokat folytatunk több országban is, így Luxemburgban - ahol szintén nyitunk hamarosan márkaboltot -, Svájcban, Oroszországban, de néhány arab országban is érdeklődés mutatkozik a Zsolnay iránt. Új kapcsolatot építettünk ki Szaúd-Arábiában, ahol eddig nem ismerték a terméket, de Ománban, Katarban és az Egyesült Arab Emirátusokban is tárgyalunk a piacbővítésről - mondta a Pécsi Újság.hu megkeresésére a tulajdonos.

Az új tulajdonosi struktúra bevezetése - Vajda László lett a vezérigazgató - és a manufaktúra átvilágítása után csak csekély mértékű létszámleépítésre került sor. Mindössze 15 dolgozótól váltak meg, ám amennyiben a piac- és befektetőkeresés jól alakul, akkor a remélt kapacitásnövekedés hozományaként létszámbővítésre is sor kerülhet.

- Ezen dolgozunk. Eltelt három hónap, és még mindig bizakodó vagyok. Sok mindenen kellett változtatni, legelőször is a marketingmunkán. Eddig gyakorlatilag nem volt ilyen tevékenység, ezért is került nehéz helyzetbe a gyár.

A remélt fejlesztésekről egyelőre nem tudtunk meg többet, az viszont sajnálatos, hogy jó néhány, korábban Zsolnay-elemekkel díszített fővárosi épület felújítása során a pécsi manufaktúra megrendelésektől esett el. A rekonstrukciókat végző vállalkozók ugyanis olcsóbb - és Bachar Najari szerint legalábbis - rosszabb minőségű anyagokkal „gazdagítják" a megújuló ingatlanokat.

H. L. B.