Najari három hónapja: új piacokat kutat, új boltokat nyit és növelné a Porcelánmanufaktúra kapacitását
2013. május 24. péntek 21:20
Három hónappal ezelőtt vált a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. többségi tulajdonosává egy szír származású, de évtizedek óta Magyarországon élő üzletember. Bachar Najari azt mondja, az eltelt időszak alatt a lehetséges új piacok felkutatásával, az eddig minimális marketingmunka felfuttatásával igyekezett a márkát minél szélesebb körben ismertté tenni és régi hírnevéhez méltó körülményeket teremteni számára. A manufaktúra átvilágítása során az új tulajdonos minimális mértékben csökkentette a dolgozói létszámot, amit viszont a későbbiekben, a remélt új piacok által generált kapacitásnövekedés függvényében bővítene.
Bachar Najari februárban megvásárolta a manufaktúra 74,5 százalékos részvényhányadát. A tulajdonrészért 180 millió forintot fizetett, és vállalta, hogy további 500 millió forint tőkét nyújt a gyár számára.
Az eltelt mintegy három hónap alatt sok minden történt a manufaktúra háza táján: pár nappal ezelőtt Zsolnay-bolt nyílt a fővárosban, amelyet az üzletember tervei szerint több is követ majd Magyarországon, de márkaboltok nyílnak hamarosan Csehországban és Szlovákiában is.
- Komoly tárgyalásokat folytatunk több országban is, így Luxemburgban - ahol szintén nyitunk hamarosan márkaboltot -, Svájcban, Oroszországban, de néhány arab országban is érdeklődés mutatkozik a Zsolnay iránt. Új kapcsolatot építettünk ki Szaúd-Arábiában, ahol eddig nem ismerték a terméket, de Ománban, Katarban és az Egyesült Arab Emirátusokban is tárgyalunk a piacbővítésről - mondta a Pécsi Újság.hu megkeresésére a tulajdonos.
Az új tulajdonosi struktúra bevezetése - Vajda László lett a vezérigazgató - és a manufaktúra átvilágítása után csak csekély mértékű létszámleépítésre került sor. Mindössze 15 dolgozótól váltak meg, ám amennyiben a piac- és befektetőkeresés jól alakul, akkor a remélt kapacitásnövekedés hozományaként létszámbővítésre is sor kerülhet.
- Ezen dolgozunk. Eltelt három hónap, és még mindig bizakodó vagyok. Sok mindenen kellett változtatni, legelőször is a marketingmunkán. Eddig gyakorlatilag nem volt ilyen tevékenység, ezért is került nehéz helyzetbe a gyár.
A remélt fejlesztésekről egyelőre nem tudtunk meg többet, az viszont sajnálatos, hogy jó néhány, korábban Zsolnay-elemekkel díszített fővárosi épület felújítása során a pécsi manufaktúra megrendelésektől esett el. A rekonstrukciókat végző vállalkozók ugyanis olcsóbb - és Bachar Najari szerint legalábbis - rosszabb minőségű anyagokkal „gazdagítják" a megújuló ingatlanokat.
H. L. B.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Meleg, napsütéses nap vár ránk szombaton
- Ha bajba kerül az Adrián, magyar...
- Nyomtalanul eltűnt Skóciában egy...
- Buszok járnak a vonatok helyett...
- Hatalmasat bukta lett a vége egy...
- Kétnapos búcsúra várják a híveket a...
- Állatorvosi ügyelet a hétvégén...
- Tűzhelyen felejtett olaj miatt...
- Több mint száz épületben pusztítottak...
- Hatcsöcsű, Junoszty, Százéves: nagyon...