Miért tartják vissza az autósokat a Bőrgyárnál, ha senki nem akar átmenni a zebrán?

2012. január 28. szombat 19:14

Miért tartják vissza az autósokat a Bőrgyárnál, ha senki nem akar átmenni a zebrán?

Az esti csúcsforgalomban komoly torlódást okoz a pécsi Bőrgyár melletti közlekedési lámpa. Laikus szemmel a villanyrendőr feleslegesen okoz bosszúságot az autósoknak, hiszen az gyakran akkor is tilos jelzést mutat a kocsiknak, ha a gyalogátkelőn senki sem akar átmenni. A közútkezelő cég szerint viszont a közlekedési rendszer egészét kell figyelni és máris kiderül, miért nem nevezhető feleslegesnek az autóhad visszafogása.

A Siklósi úti autókereskedés és a húsfeldolgozó üzem között található közlekedési lámpát gyakorlatilag csak a műszakok kezdetén, illetve végén használják gyalogosok, így a járműveknek gyakran akkor is megálljt parancsol a villanyrendőr, ha gyalogos még a közelben sincs.

A Közút szerint nem okoz dugót a lámpa

Horváth József tájékoztatása szerint a felüljáró irányából napközben ötvenkét másodperc, a délutáni csúcsforgalomban pedig - a városból kifelé irányuló nagyobb forgalom miatt - hatvanegy másodperc a zöld jelzés hossza, amely elegendő idő az autósoknak, így a cég egyik időszakban sem tapasztal torlódást.

A pécsi autósok szerint máris nem torlódna fel csúcsforgalom idején a kocsisor, ha a gyalogosok nyomógombos rendszer segítségével kérhetnének zöldet maguknak. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. illetékese viszont azt mondja, a helyzet korántsem ilyen egyszerű, a nyomógombos rendszer nem gyorsítaná az autóforgalmat, sőt.

- Az említett jelzőlámpa a közeli, Tüskésréti és a Táncsics utcai csomóponti irányítással összehangoltan működik, hogy a Harkány felől érkezők, illetve a Táncsics utcából balra kanyarodó forgalom is folyamatosan haladhasson - mondta el érdeklődésünkre Horváth József, a cég vezérigazgatói titkárságvezetője. Hozzátette: ha az átkelőhelyet nyomógombos rendszerrel látnák el és ott jóideig nem akar gyalogos átkelni, a járművek a Tüskésréti csomópont előtt torlódnának fel.




A mai árakon nagyjából két-háromszázezer forintért lehetne kiépíteni a nyomógombos szisztémát, ám a szakember szerint az áteresztőképesség és a várakozási idő összességében ekkor sem változna, azonban a két útcsatlakozásról csak jóval nehezebben lehetne kihajtani.


Képünk a Bőrgyárnál készült.

Palotás P.