M6: a gépek már sztrádáznak

2009. október 29. csütörtök 19:15

M6: a gépek már sztrádáznak
Az M6/M60-as sztráda Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszán csaknem teljesen elvégezték az aszfaltozási munkálatokat, s az alagutak is szerkezetkészek, így már semmi sem akadályozhatja e rész március végi átadását - mondják a pályán dolgozó konzorcium szakértői. Bár Szekszárd és Dunaújváros között egy évvel később kezdték a munkát, így még nem állnak ilyen jól, az illetékes főmérnök szerint ott sem kerülhet veszélybe a határidő. A kivitelezők amondók: áprilistól bárki használhatja már az ország leggyorsabban elkészülő autópályáját.

Gyakorlatilag összefüggő aszfaltszőnyeg borítja az M6-os autópálya még nem használható Dunaújváros és Pécs közötti szakaszát, a hidak, különböző létesítmények átadása folyamatos, s még idén végeznek mindenhol az utolsó réteg felhordásával is - állították a kivitelező vállalatok főmérnökei a Pécsi Újság.hu kérdésére.

Rakita András, a baranyai szakaszok illetékese elmondta: a négy alagútból háromban az utolsó simításokat (jelzőrendszer kiépítése, világítástechnika) végzik, míg a beomlott létesítményben október 27-én került helyére az utolsó tartóhéj, ott most kezdik az aszfaltozást, a műszaki átvételre télen kerül sor.

Ugyanígy a viaduktok is állnak már. A leghosszabb, Szebényi-völgyhídon november közepéig véglegesítik a pályaszerkezetet. A megyei szakasz jó részén helyükre kerültek a szalagkorlátok is, s van, ahol már a felfestésekkel is elkészültek.

A főmérnök elmondta még: mivel a pálya nagy része száz százalékos, azaz már háromrétegű aszfalttal rendelkezik, a nehéz gépjárművek a nyomvonalat használják az építőanyagok szállítására; a tél végén a forgalomba helyezést megelőző engedélyek is meglesznek az út nagy részén. Rakita - ahogy eddig egyszer sem - most sem látja problémásnak a március 31-i átadást, azaz április elsején bárki használhatja majd a sztrádát Pécs és Szekszárd között.

A 65 kilométeres, Dunaújváros és Szekszárd között húzódó nyomvonalon ugyan egy évvel később kezdték a munkát, azonban azt a szakaszt is át tudják adni március végén. Barabás Miklós főmérnök azt mondja, ugyan több, a munkák gyorsítására vonatkozó intézkedést is foganatosítaniuk kellett, de nem készülnek csúszásra.

Mint mondta, a nyolc csomóponttal bíró, negyvenhat alul- és felüljárót, illetve hat vadátjárót tartalmazó szakasz 85-90 százaléka több rétegben le van már aszfaltozva, s november végére mindenhol végeznek e tekintetben pályaszerkezettel.

Mint mondta, jövőre a kisebb munkák maradnak, s legkésőbb március 31-én ideiglenes használatbavételi engedéllyel fognak rendelkezni; azaz azon a szakaszon is autózhatunk majd.

Képünkön: az M6-os és az M8-as sztráda kereszteződése, a völgyhidak és alagutak után a nyomvonal leglátványosabb létesítménye.

Korb Zoltán - Fotó: Mecsek Konzorcium