Közlekedés a főtéren: el se bírja?

2010. május 20. csütörtök 19:00

Közlekedés a főtéren: el se bírja?
A múlt héten sikeresen lezárult a belváros két kulcsterületének, a Széchenyi és Kossuth térnek műszaki átadása. A főtér tömegközlekedésének visszaállításával kapcsolatban megoszlanak a vélemények annak ellenére, hogy - információink szerint - a Széchenyi tér új burkolata sem műszaki, sem technológiai értelemben nem teszi lehetővé a gépjárműforgalmat.

Újabb komoly érv merült fel tehát a főtéri közlekedés végleges megszüntetése mellett: a burkolat csekély teherbírása.

A komolyabb gépjárműforgalmat is elviselő burkolási technológia több tízmillióval többe került volna - erra azonban a kivitelezés körüli folyamatos hercehurca után nem állt rendelkezésre elegendő pénz.

Az sem elhanyagolható szempont, hogy a főtér ásatási munkálatai során, a dzsámi mellett tavaly feltárt középkori Szent Bertalan-plébániatemplom maradványfalai gyakorlatilag belelógnak a tér felszínéhez legközelebbi rétegrendbe, így az bármikor beomolhatna a korábbi szintű teherforgalomi terheléstől. Ezt a tényt megerősítette Merza Péter, a Pécs2010 Menedzsmentközpont fejlesztési igazgatója is.

A szakember ugyanakkor - információinkkal ellentétben - állítja: a Széchenyi tér burkolásakor olyan teherbíróréteget fektettek le, „aminek mindent ki kell bírnia". A gépjárműforgalom újbóli bevezetése kapcsán Merza nem kívánt nyilatkozni, mondván az az önkormányzati döntésétől függ, így nem illetékes a kérdésben.

Az önkormányzatban továbbra sem született döntés a főtér tömegközlekedéséről, egyelőre annyi biztos, hogy a megkülönböztetett jelzést használó járművek áthaladhatnak az ominózus területen.

Archív képünkön: munkások dolgoznak a Széchenyi tér új burkolatán.


H. L. B.