Komlón még nagyobb gondok vannak a buszokkal, mint Pécsett, mondják komlói olvasóink

2013. április 19. péntek 16:00

Komlón még nagyobb gondok vannak a buszokkal, mint Pécsett, mondják komlói olvasóink

Komlói olvasónk hívta fel a figyelmet, hogy nem csak Pécsett, hanem a másik egykori bányászvárosban is akadozik a közösségi közlekedés. Micskey Tibor, a Pannon Volán Zrt. személyszállítási vezetője lapunknak elismerte, hogy előfordulnak járatkimaradások. Mint elmondta, a közlekedési cég semmisnek tekinti a várossal kötött szerződést, így addig komolyabb beruházást nem hajthat végre, amíg a helyzet nem rendeződik.

Hiába csökkentették nemrég mintegy húsz százalékkal a komlói helyi járatok számát, egyre gyakrabban maradnak hoppon a buszra várakozók - számolt be egyik olvasónk a városi közösségi közlekedés állapotáról. Levelében azt írta, „az elmúlt hónapokban szinte nincs is olyan busz, amelyet hetente egyszer vagy többször ne kellett volna javítani, van olyan jármű, amely mintegy két hónapja a garázsban áll alkatrészhiány, illetve alkatrész beszerzési tilalom miatt".

Érdeklődésünkre Micskey Tibor, a Pannon Volán Zrt. személyszállítási és műszaki igazgatója elmondta, a levélben leírtakban „van igazság".

- A járműpark átlagéletkora tizennégy év, ami magasnak számít, így ebből kifolyólag viszonylag gyakran fordul elő meghibásodás - tájékoztatta hírportálunkat.

A buszpark tehát megérett a fiatalításra, ám egyelőre bizonytalan, mikor érkezhetnek új járművek a városba, a Pannon Volán ugyanis 2011 decembere óta semmisnek tekinti az önkormányzattal kötött közszolgáltatási szerződést.

- Jelenleg is zajlik a peres eljárás az ügyben, amíg ez le nem zárul, a járműállományon nem tudunk változtatni - mondta Micskey. Hozzátette: a kialakult helyzet ellenére a szolgáltatást biztosítják, így ha kiesik Komlón egy járat, Pécsről át tudnak csoportosítani buszokat, valamint túlórát is elrendelnek.

Hiába a kusza jogi helyzet, a Pannon Volánnak egy darabig még mindenképpen szolgáltatnia kell Komlón, ha tetszik, ha nem.

- Az első fokú határozat már kimondta, hogy a Pannon Volánnak igaza van abban, hogy a kontraktus megszűnt, ám azt is leszögezte, mindaddig szolgáltatnunk kell, amíg egy másik cég a helyünkbe nem lép - fogalmazott az igazgató.

A másodfokú tárgyalás nyáron kezdődik.

Micskey szerint annyi bizonyos: minél tovább marad ez a helyzet, a Volánnak és az önkormányzatnak annál mélyebbre kell nyúlnia a zsebben, hiszen a komlói közlekedés működtetése 2011-ben 150, tavaly pedig 75 millió forintos veszteséget termelt. A kiadásokat pedig tovább növeli, ha más városból kell buszokat átirányítani, s a dolgozóknak több munkaórát kell a gépek javításával tölteni.

Képünkön: utasok szállnak fel a komlói buszra.

Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva