Kőhegyi lemond gazdasági tisztségeiről
2009. március 07. szombat 20:19

A régi létesítmény fejlesztésének kiötlői és jelenlegi üzemeltetői - ahogy a korábbi években szinte mindig - kérdésünkre azzal védekeztek, hogy szerintük nem a város vezetése és a repteret üzemeltető cég tehet arról, hogy a menetrend szerinti-, avagy charterjáratok ebben a szezonban nem érintik Pécset. Ők mossák kezüket, mondván, Pécs biztosítja a landoláshoz a lehetőséget egy nemzetközi reptér formájában, s nem az ő feladatuk a járat- és túraszervezés.
A helyzetet ugyanakkor árnyalja, hogy a túraszervezők sem tudnak mit tenni, a mai rövid kifutópályára még a recesszió előtt is pusztán a szerencsén múlt, hogy gépeket tudtak lekötni. Idén pedig mindez szerintük már a jelentős kockázatok miatt lehetetlenné vált.
A szervezők tárgyalási lehetőségeit ugyanis jelentősen korlátozza, hogy manapság már alig rendelkeznek olyan gépmadarakkal a társaságok, amelyek le tudnának szállni Pécs mellett. Ezek a kisebb, 40-100 főt befogadni képes repülők ugyanis meglehetősen gazdaságtalanul működtethetők, s ráadásul - mivel a piacon kevés van belőlük - lekötésük is alig lehetséges.
Az egymásra mutogatás árát persze ki fizetné meg más, mint mi, pécsiek.
Éppen ezért - akár baráti társaságokban, akár itt, olvasóink körében - egyre gyakrabban merül fel a kérdés: miért nem lehet bezárni, azaz több tízmilliót megspórolni a város számára, most, amikor a város költségvetése egy forint plusz terhet sem visel már el?
A városvezetés és az üzemeltetők erre is tudják a választ.
Azzal védekeznek, hogy a létesítmény nemzetközi leszállóhely, azaz a nap 24 órájában
Kőhegyinek búcsúznia kell az állásoktól
Ilyetén, távozik a fenti pozíciókból, a holdingnál a felügyelő bizottsági elnöki posztjától, s a Mecsekércnél betöltött feb-tagságának is búcsút int ígéretei szerint. Ezekkel a pozíciókkal a város vagyonpolitikai tanácsnoka képviselői és tanácsnoki díjazásán felül eddig havi több mint nyolcszáz ezer forintot kapott - legalábbis hivatalos vagyonnyilatkozata szerint.
Ha mi nem is, évről évre súlyos százmilliók azért repülnek Pogány kapcsán: a pécsi adófizetők zsebéből a fejlesztési hitelek részleteire és a reptéri alkalmazottak bérére. (A fenti érvrendszer mentén a pogányi airportot ugyanis a mai zivataros időkben sem fogják bezárni.)
Csak, ha sikerülne eladni a létesítményt, vagy legalább az üzemeltetést áttestálni egy magánbefektetőre, akkor lehetne változás. Bár még ebben a hónapban meghirdetik a légikikötőt ilyen céllal, egyelőre senki sem garantálja, hogy lesz kérő is rá.
Képünk a reptér 2006-os átadó ünnepségén készült.
Korb Zoltán - Fotó: Dittrich Évi
Facebook box
Megosztás
Kapcsolódó írások
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Árokba hajtott, s rommá tört egy autó...
- Főigazgató-váltás az Egyetemi...
- Kommandósok csaptak le az illegális...
- Hatalmas, letört faágat távolítottak...
- Tragédia történt Baranyában: autóval...
- Frissen végzett rendőrök álltak...
- Itt a razzia mérlege: több tízezer...
- Kitart a kánikula, majd' negyven fok...
- Csütörtöktől a legmagasabb fokozatú...
- Ez az oka, miért látunk kevesebb...