Kiemelt beruházássá nyilvánították az M6-os autópálya meghosszabbítását Bólytól Ivándárdáig

2018. december 28. péntek 10:47

Kiemelt beruházássá nyilvánították az M6-os autópálya meghosszabbítását Bólytól Ivándárdáig

A napokban jelent meg a Magyar Közlönyben a kiemelt jelentőségű közlekedési beruházások újraírt listája, ebben szerepel az M6-os sztráda meghosszabbítása a horvát határig, valamint többek között a mohácsi autópályahíd révén a Szegedet Péccsel összekötő gyorsforgalmi út is. 

 

Mohács, Pécs, Baranya és a régió szempontjából is újabb örömteli fejleményként könyvelhetjük el, hogy a napokban a kormány nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű közlekedési beruházássá nyilvánította a gyorsforgalmi kapcsolat megteremtését Szeged és Pécs között, amelynek részeként épül meg a mohácsi autópályahíd.

Ugyancsak szerepel a frissített listán az M6-os autópálya Bóly-Ivándárda közötti szakaszának megépítése is.

A kiemelt jelentőségű fejlesztések azt jelentik, hogy a beruházások lebonyolítása jóval egyszerűbbek és gyorsabbak a hatósági eljárások során, azaz az ügymenetet akadályozó bürokratikus akadályokat eltakarították az útból.

A kormány már korábban határozott arról, hogy összesen több mint 69 milliárd forint jut a Bólytól a határig tartó szakasz építésére. Az M6-M60-as csomóponttól az országhatárig futó szakasz 2×2 sávos gyorsforgalmi lesz, fizikai elválasztással. A Bóly és Ivándárda közötti szakasz hossza mintegy 20 kilométer.

Decemberben kiírták az építést megelőző utolsó fázisra szóló közbeszerzési eljárást is, az engedélyezési-, valamint a jogerős építési engedély megszerzésére

A hídhoz kapcsolódó közbeszerzési eljárás is elindult, ugyancsak decemberben jelent meg az ajánlattételi felhívás a híd és a csatlakozó, az M6 autópálya és 51. sz. főút közötti úthálózat kiépítésének engedélyezési és kiviteli tervének készítésére, az építési engedély, valamint a szükséges további engedélyek megszerzésében való közreműködésre.

Az 57-es főút M6-os autópálya és Mohács közötti szakaszát kétszer kétsávosra bővítik, az 56-57. sz. főutak körforgalmi csomópontja és az új mohácsi Duna-híd közötti szakaszon az út teherbírását 11,5 tonnára emelik. A szigeti oldalon pedig - hogy a híd ne a „semmibe" vezessen - pedig megteremtik az összeköttetést az 51-es főúttal.

Összesen mintegy 27 kilométernyi új, vagy felújítandó, szélesítendő út építéséről van szó.

Képünkön: Az M6-os és az M60-as autópálya mohácsi csomópontja Babarc közelében.

Máté Balázs - Fotó: MTI/Sóki Tamás