Jót tett a vb a Pécsi Sörfőzdének

2010. július 18. vasárnap 18:59

Jót tett a vb a Pécsi Sörfőzdének
Azokban a vendéglátó üzletekben, ahol a világbajnokság idején tévén vagy kivetítőn követhették a vendégek a vb eseményeit, akár 50 százalékkal, a háztartásokban pedig mintegy 15 százalékkal fogyott több pécsi sör, mint egy „futballmentes” nyári hónapban. A forgalmi adatokra kedvezően hat a nyári kánikula is, amikor ugrásszerűen nő az italfogyasztás – és így a sörfogyasztás is. A forgalom csaknem négytizedét adó nyári időszakban a Pécsi Sörfőzde Zrt. intenzív marketingkampánnyal is próbálja növelni eladásait.

Tavaly az előző esztendőhöz képest mintegy 700 ezer hektoliteres visszaesést mutatott a teljes magyar sörpiac: ennek fényében különösen jó eredménynek számít, hogy a csökkenő tendencia után a Pécsi Sörfőzde Zrt. hozzávetőleg 5 százalékos forgalomemelkedést produkált az év első hat hónapjában, az előző év hasonló időszakához képest. Az eredményes értékesítés részben a labdarúgó-világbajnokságnak köszönhető. 

– Nagyon komoly forgalomnövekedést tapasztaltunk, elsősorban azokon a vendéglátóhelyeken, ahol tévén, vagy kivetítőn követhették a vendégek a futball-világbajnokság mérkőzéseit – mondta el Vert József, a Pécsi Sörfőzde Zrt. gasztrofejlesztési vezetője. – Ez a növekedés egy másik, átlagos nyári hónaphoz képest néhol meghaladta az 50 százalékot. A háztartások fogyasztása is érezhetően emelkedett, ezt elsősorban a dobozos és üveges termékek forgalmán tudjuk mérni. Itt a dél-afrikai sportesemény ideje alatt mintegy 15 százalékos forgalombővülést regisztráltunk.

A Pécsi Sörfőzde bizakodóan tekint a további hónapokra, hiszen az elmúlt időszak a sikeres évnek csak a kezdete volt. Mivel az egy esztendő alatt elfogyasztott sörmennyiség mintegy negyven százalékát a nyári hónapokban gurítjuk le, a július és az augusztus további forgalomnövekedést hozhat.

– A mostanihoz hasonló kánikulában minden szénsavas ital, így a sör fogyasztása is jelentős mértékben emelkedik – mondta el Vert József. – Ez mind az üzletláncok megrendeléseiben, mind a vendéglátóhelyek forgalmában, mind a különböző rendezvények kitelepülésein érezhető. Ezekben a meleg napokban ugyanakkor nemcsak a söreink, hanem az úgynevezett sörüdítőink, vagyis a mérsékelt alkoholtartalmú, de frissítő hatású italaink forgalma is emelkedik, és ugyanez mondható el az alkoholmentes sörünkkel kapcsolatban is.

A Pécsi Sörfőzde egyébként a korábbinál intenzívebb marketingkampánnyal is igyekszik elősegíteni a forgalomnövekedést. Emellett az Európa Kulturális Fővárosa-programsorozat is hozhat még a pécsi gyár konyhájára, hiszen a Pécs 2010-es rendezvények többségén a Pécsi Sörfőzde termékeivel olthatják szomjukat a vendégek.

Képünkön a focivébé alatt működő Kossuth téri kivetítő.

M. F. - Fotó: Dittrich Éva