Jön a kerékpárút: rövidesen már csak harminccal autózhatunk a történelmi belvárosban

2013. március 05. kedd 16:08

Jön a kerékpárút: rövidesen már csak harminccal autózhatunk a történelmi belvárosban

Hamarosan elkezdődik a sokak által várt egyetemi kerékpárút-hálózat kiépítése, ami a Pécsi Tudományegyetem Ifjúság úti campusát köti össze az universitas Zsolnay-negyedben található egységeivel. Mindez a belváros forgalmára is kihat, szeptembertől ugyanis a történelmi várfalon belül harminc km/órás sebességkorlátozás lép életbe.

Az érintett terület

Az utcák által határolt területen lép érvénybe a 30 km/h-s sebességkorlátozás (a felsorolt utakon azonban nem kell ilyen korlátozásra számítani):
Aradi vértanúk útja - Kálvária út - Majorossy - utca - Felsőmalom utca - Rákóczi út - Kórház tér - Klimo György út - Barbakán tér által határolt terület.

Fellégezhetnek a belvárosban kétkerekűvel közlekedők, miután nemsokára megindul az egyetemi kerékpárút kialakítása. A "pálya" az Ifjúság útjáról indul, s a Kodály Zoltán út - Esze Tamás utca - Janus Pannonius utca - Széchenyi tér - Mária utca - Nagy Flórián utca - Király utca vége - Lánc utca - Zsolnay Vilmos úton keresztül éri el a Tudásközpontot, illetve a Felsővámház utcán át a Major utcáig tart, ahol a Zsolnay-negyedbe érkezhetnek meg a bringások.

Az uniós pályázat során elnyert mintegy 75 millió forintos támogatás révén az összességében 3,2 kilométer hosszúságú útvonalon 203 méter elválasztás nélküli, 602 méter elválasztott gyalog- és kerékpárutat, illetve 557 méter hagyományos kerékpárutat alakítanak ki. A meglévő infrastruktúra hasznosítása mellett tehát kis részben aszfaltozásra, de inkább forgalomtechnikai eszközök (táblák, piktogramok), útburkolati jelek felfestésére kerül sor.

Egry Dóra, a projektet koordináló Pécsi Városfejlesztési Zrt. fejlesztési igazgatója azt mondta munkatársunknak, jelenleg a kivitelezői közbeszerzési eljárás lefolytatása zajlik.

- Eredményesség esetén a munka várhatóan idén áprilisban kezdődhet meg, így nyárra elkészülhet a tervezett beruházás. A következő egyetemi szemeszterben tehát már használhatják a kerékpárosok.

A beruházás kihat a belváros autóforgalmára is, hiszen a projekt végeztével a pécsi belváros várfallal körülvett részén 30 km/h-s sebességkorlátozást vezetnek be - védendő a bicajosok testi épségét. (Alábbi illusztrációnkon a sebességkorlátozással érintett terület látható.)



- Egyeztettünk a kerékpáros szervezetekkel, így a kialakított útvonal többek között az ő iránymutatásukat követi, de természetesen alapvetően meghatározták azt a meglévő forgalomtechnikai és közlekedési adottságok, létesítmények is.

Képünk
az Ifjúság úton készült.

H. L. B. - Fotó: Dittrich Éva