Idén is egy kálvária a pécsi tankönyvellátás - Ideje megtalálni a felelőst
2014. szeptember 17. szerda 22:20

Vannak örök érvényű szezonális problémák. Nyáron a fagyi, télen a hóeltakarítás. Újabban idesorolható minden szülő őszi bosszúsága: a tankönyv-mizéria. Úgy látszik, idén sincs másként, több pécsi általános iskolából jelezték szerkesztőségünknek, hogy megint rengeteg a hibás, hiányos teljesítés. A méregdrága könyvekből készült egyedi, névre szóló csomagok nagy része nem a megrendeltek szerint érkezett.
- Nálunk két szállító teljesítette a tankönyv-rendeléseket – tájékoztatta munkatársunkat Simon Gabriella, a PTE I. számú Gyakorló Iskolájának gazdasági vezetője, aki egyben a tankönyv kiosztás felelőse is. – Az egyik szállító céggel semmi gondunk évek óta, és most is zavartalanul mentek a dolgok, ám a KELLO-val (ez az állami könyvellátó cég... – a szerk.) rengeteg problémánk van. Iskolánknak 520 diákja van, ehhez képest 350 reklamációt kellett eljuttatnunk a cég központjához! Az egyedi csomagok érdekes és bosszantó képet mutattak: volt olyan, hogy az egyikben 3 darab volt egyféle könyvből, de volt olyan, amiből egy sem… Mint a reklamációk száma is mutatja: nagy az eltérés. Ráadásul a pesti központ felé történő reklamáció adminisztrációs rendszere is borzalmas, lassú, lefagy a webfelület, és telefonon se lehet őket elérni.
Nem újkeletű a problémahegy, tavaly se volt ez másként. Akkor a szükséges pótlásokra sok esetben 2-3 hónapot is várni kellett, de az is előfordult, hogy csak májusra tudták volna szállítani a tankönyvet.
Ilyen esetekre meg kártérítés sincs, a hibás teljesítésre eső részét se kapják vissza a szülők a pénznek. Simon Gabriella szerint lehet, hogy elvben jó, hogy a gyerekek névre szólóan kapják a saját könyvcsomagjukat, de a hibás összeállítás miatt ennek előnye "nem derül ki a gyakorlatban".
Régebben nagy tételben „lédig kiszerelésben” érkeztek a tankönyvek, és akkor volt mód a megérkezett készlet függvényében korrigálni.
Alapvetően másutt sem jobb a helyzet. A Pécsi Református Kollégium tankönyv felelőse is megerősítette a fent írt problémákat. Náluk is rengeteget hibáztak a tankönyv-szállításban, 622 diák mellett kb. 350 reklamációval kell élniük. Arra is volt példa, hogy a szállítólevélen feltüntették a könyvet, de a csomagban nem lehetett azt megtalálni… Volt olyan évfolyam, tudta meg munkatársunk, ahol egyáltalán nem érkezett meg a matek tankönyv. Az is előfordult három tanuló esetében, hogy egyáltalán nem érkezett meg a nekik szánt csomag. A refis reszortos tapasztalatai alapján itt sem számítanak gyors korrekcióra, egy-két hónap biztosan eltelik, de az se okozna meglepetést, ha néhány esetben – csak úgy, mint tavaly – januárban érkezne meg a jó tankönyv.
K. E. - Fotó: Kálmándy Ferenc
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Megérkeztek az ötös lottó...
- Csípős éjszaka után zivatarok...
- Ennyi volt: leállnak a pogányi...
- Alapításuk 150. évfordulóját...
- Tévéostrom: a baranyai rendőrök úgy...
- Volt egyszer egy Tejbisztró:...
- Angliáig jutott a Mohácsi-szigetről...
- Megdőlt egy szakállas országos...
- Már több mint félmillióan küldték...
- Több mint másfél hónapja hiába...