Heringjáraton utaznak reggelente a hirdiek és az újhegyiek – a forgalomszámlálás segíthet rajtuk

2012. október 04. csütörtök 12:17

Heringjáraton utaznak reggelente a hirdiek és az újhegyiek – a forgalomszámlálás segíthet rajtuk

Közelharc folyik a helyekért a reggeli buszokon Hirden és Újhegyen, a vonalakra beállított szóló járművek ugyanis nem bírják az utasok rohamát. A hirdiek - bár a területre csuklós buszt is küld a Tüke -, gyakran kénytelenek távolsági járatokkal Pécsre jönni, így a helyi bérlet megvásárlása után a Pannon Volánnak is fizethetnek. Újhegyen pedig egyszerűen nem férnek el a nagyobb buszok, ám a hamarosan induló forgalomszámlálás után mindkét városrész közlekedése javulhat, ígérik a buszos cégnél. 

Kalandos úton érhetik el a „várost" a hirdiek és az újhegyiek, bár vélhetően ehhez a kalandhoz keveseknek van kedve. A reggeli csúcsidőszakban közlekedő járművek kapacitása kevésnek bizonyul, az emberek heringek módjára préselődnek fel a buszra - igaz, mint az egyik újhegyi lakos munkatársunknak viccesen megjegyezte, „legalább nem kell kapaszkodni, elesni ugyanis nincs hely".

Kiégett busz: még mindig nincs meg a szakvélemény

Továbbra sem lehet tudni, mitől kapott lángra szeptember elején az egyik csuklós busz Pécsett. Kérdésünkre Bárdossi Marianna azt válaszolta, a tűzoltóságtól várt szakvélemény még nem áll rendelkezésükre. Hogy mikor derülhet fény a hiba okára, továbbra sem tudni.

A közösségi közlekedés működtetéséért felelős Tüke Busz Zrt.-nél érdeklődésünkre azt mondták, ha indokolt, a cég nyitott a változtatásra: egy uniós projekt részeként szeptember 26-a és 30-a között teljes körű utasforgalmi felmérést végeztek.

- A közösségi közlekedés fejlesztésének vizsgálatához, a tervezéshez ismerni kell az adott településen belül jelentkező utazási igényeket, azok időbeli és térbeli változásait - indokolta az akciót Bárdossi Marianna, a vállalat pr-asszisztense. - A közlekedésfejlesztési terv megalapozásához és a forgalmi modell előállításához az említett napokon teljes körű, egész napos utasszámlálást végeznek a Tüke Busz Zrt. valamennyi járatán - tette hozzá.

Ígérik, amennyiben az utasforgalmi felmérés eredményei indokolják, a lehetőségekhez mérten a Hirdről induló járatok esetében a szóló buszokat csuklósra cserélik vagy sűrítik a járatokat. Bárdossi Marianna azonban leszögezte: Újhegyre nem közlekednek majd hosszabb buszok.

- Csuklós autóbuszok sajnos nem közlekedhetnek a 43-as járat vonalán, mivel egyes útszakaszok annyira meredekek és szűkek, hogy azok forgalomtechnikailag nem alkalmas az ilyen helyeken való utasszállításra - mondta.

Újhegyen az utak mellett a megállók többségét sem arra találták ki, hogy azokat csuklósok használják, így a városrész buszos közlekedését csak a járatszám sűrítésével lehetne jobbá tenni. Konkrétumokról azonban csak a forgalomszámlálási adatok feldolgozása után lehet szó.


Képünk a 43-as buszon készült. 

Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva