Hargitai: a határig érhet az M6-os

2010. március 30. kedd 19:56

Hargitai: a határig érhet az M6-os
A szerdán átadásra kerülő M6-os autópálya (a legújabb hírek szerint teljes hosszában átadják a sztrádát - a szerk.) déli irányba történő meghosszabbításának gondolatát egyrészről gazdasági igények, másfelől pedig a Horvátország hazánkkal szomszédos régiójába tervezett fejlesztési elképzelések is gyorsítják - nyilatkozta a Pécsi Újság.hu-nak dr. Hargitai János, a Baranya Megyei Önkormányzat közgyűlésének elnöke. A KDNP-s politikus az érintett 19 kilométeres szakasszal kapcsolatban úgy fogalmazott: irracionális lenne nem folyatni az építést.

Az ügy előzményei közé tartozik, hogy Hargitai János március közepén aknamentesítési kérdésekben egyeztetett Eszéken többek között Djurdja Adlesic horvát miniszterelnök-helyettes asszonnyal. A megyei közgyűlés elnöke felidézte, a tárgyaláson elhangzott, hogy déli szomszédunk kormánya egy széleskörű gazdaságélénkítő csomag keretében kívánja javítani az ország legelmaradottabb részének mondott északi régió helyzetét.

Ez Eszéken ipari park létesítését, valamint gyorsabb ütemű autópálya-építést jelent majd. A térség másik fontos beruházásának tekintett nagy Dráva-híd építését csak az első körben érvénytelenített közbeszerzés miatt nem kezdték meg a horvátok - tudtuk meg. A megyei elnök szerint a fentiekből kitűnik, hogy Horvátország megyénkkel határos része keresi a kapcsolódási pontokat. Szavaiból az is kiderült, hogy következő kormány várhatóan nagyobb fogadókészséget mutat az ilyen irányú horvát igények felé.

- Bár mérhetetlen sok pénzbe került, hogy az M6-os lejöjjön Pécsig, de jelen formájában ez az autópálya csak egy zsákutca, így annak gazdaságélénkítő hatása is kevésbé érvényesül. Túl sokba került ez ahhoz, hogy megengedjük magunknak azt a luxust, hogy 19 kilométert tíz évig toljunk magunk előtt: a gazdasági realitások kívánják úgy, hogy minél előbb folytatni tudjuk az építkezést, nem szabad várnunk - szögezte le a megyei elnök, aki emlékeztetett rá: a szocialista kormány csak 2013 utánra vállalta fel az autópálya folytatását.

Kérdésünkre, hogy a hosszabbítás mennyibe fog kerülni, Hargitai János úgy válaszolt, míg a szocialisták 3,5 milliárd forintos kilométerenkénti árral számoltak, addig a választások után várhatóan bizalmat kapó Fidesz-kormánynak ezt az összeget sikerülhet akár 1 milliárddal is mérsékelni, így a hosszabbítás megközelítőleg 47,5 milliárdból kivitelezhető lenne - kalkulált.

- A határt Ivándárdánál elérő szakasz többnyire egyenletes, sík terepen haladna, ezért az építést technikai nehézségek nem nehezítenék, egyedül a Majs térségében található halastavak megóvása érdekében kell környezetvédelmi szempontokra ügyelni - összegzett dr. Hargitai János.

Balikó Gergő - Illusztráció: Dittrich Éva