Fennakadások a T-Mobile hálózatában

2009. december 04. péntek 11:25

Az éjjel fellépett hálózati problémák miatt délelőtt akadozik a T-mobile szolgáltatása.
Emellett információink szerint átvágtak egy optikai kábelt a Széchenyi téren, emiatt a T-Home internet-szolgáltatása csak később vehető újra igénybe.

FRISSÍTVE:
(12:50)

A felhasználók tapasztalatai szerint országos hiba van a T-Mobile hálózatában, péntek reggel óta bizonytalan a szolgáltatás. A cég eddig nem adott tájékoztatást a hiba mértékéről, illetve arról, hogy várhatóan mikor áll helyre a szolgáltatás. A mobiltelefonos híreket publikáló mobilport.hu azt közli, hogy a T-Mobile ügyfeleit semmilyen telefonról nem lehet elérni, mintha ki lennének kapcsolva a készülékek. Más hálózatba a T-Mobile-osok tudnak hívást indítani, egymást azonban ők sem tudják elérni. A mobilinternet működik.

A mobilszolgáltató a twitter.com oldalon fél 11-kor mindössze annyit közölt, hogy "a hálózati problémával kapcsolatban lesz hivatalos tájékoztatás. Türelmeteket kérjük!"

Egy másik internetes, mobilkommunikációval foglalkozó oldal, a technet.hu szerint "a vonal többféle hibajelenséget produkál, vagy süket, vagy statikus zaj szűrődik be, de olyan is előfordul, hogy azt halljuk: a hívott szám átmenetileg nem elérhető. A T-Mobile sem tud túl sok felvilágosítással szolgálni. Egyelőre annyit tudni, hogy a hiba országos és nagyon véletlenszerű".

FRISSÍTVE:
(13:20)

Váratlan szoftverprobléma okozta a hívásfogadási gondokat a Telekom mobilhálózatában pénteken - közölte a szolgáltató. A T-Mobile közleménye szerint pénteken a Magyar Telekom mobil-előfizetéssel rendelkező ügyfelei jelentős részének hálózaton belüli hívásai sikertelenek voltak, az előfizetők azt tapasztalták, hogy a hívott fél nem elérhető, ki van kapcsolva, vagy a hangposta jelentkezik.

Az elsősorban a hálózaton belüli hívásindításokat érintő, és a jelzett időtartamban fennálló zavart egy éjszakai, előre tervezett munka során keletkezett váratlan szoftverprobléma okozta.

Ennek észlelését követően a rendszerszállítóval közösen még éjjel azonnal megkezdődött a hibaelhárítás, amelynek eredményeként a szolgáltatás fokozatosan áll helyre.

Márton György, az Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) szóvivője az MTI-nek elmondta: ha és amennyiben a szolgáltatás szüneteltetése meghaladja a négy órát, akkor az ügyfeleket kötbér illeti. Ez az előző hat havi forgalom egy napra vetített részének nyolcszorosa - tette hozzá. Ez vonatkozik a feltöltő kártyás (prepaid) ügyfelekre is.

Az NHH októberi adatai szerint 11,696 millió mobil ügyfél volt Magyarországon, ennek 44,28 százaléka volt T-Mobile előfizető, ami csaknem 5,2 millió főt jelent.

$banner]

EQM - MTI