Fél évig nem kapott számlát

2008. augusztus 17. vasárnap 21:10

Fél évig nem kapott számlát
Tavalyi elszámolások óta elmaradt számlák vagy éppen új, értelmezhetetlen számlacsomagok a postaládában. A korábbiakhoz képest ez év elejétől részletesebben - és bonyolultabban - kerül szabályozásra az árak és díjak kialakításának eljárásrendje. Vannak akik féléve nem kaptak számlát.

Balogh Ferenc nyugdíjas azért kereste meg lapunkat, mert sokszori próbálkozása után sem jutott el odáig, hogy postázzák számára az áramszámlát. Mint mondja, hiába kereste meg az E.ON ügyfélszolgálát előbb telefonon, majd személyesen, mindannyiszor elutasították. 

A nyugdíjas számára az energiaszektorban dolgozóknak megítélt kedvezményes tarifa szerint érkezne a számlacsomag, ám ebben az évben nem sikerült egyetlen csekket sem befizetnie, s állítja, ha egyben küldik ki az "elmaradást", akkor erre nem is lesz módja.

Az ügy hátterében az áll, hogy az ez év elején bevezetett jogszabályi változások miatt a fogyasztók és szolgáltatók egyaránt új számlázási rendszerhez kénytelenek alkalmazkodni. A 2008. január 1-jétől érvénybe lépő rendelet óta az áramszolgáltatóknak egyetemes szolgáltatási árszabásokat kell alkalmazniuk, amelynek következtében újfajta számlázási rendszert dolgoztak ki.
 
(Különböző kategóriákra - zónákra - osztották a lakossági felhasználók árszabályozását, mely a régi közüzemi árszabást módosította a rendeletben előírtak szerint. A felhasználó jelenleg a szerződése alapján a villamos energia árát és a rendszerhasználati díjat fizeti meg.)

Mint megtudtuk, más problémák is előfordultak, így például a számla mellé nem adtak magyarázatot a fogyasztók részére az egyes tételekre való forrás hivatkozásával, illetve a kedvezményes tarifa alkalmazása helyett egy emelt kategóriás megosztást végez a szolgáltató. Olyanra is akadt példa, hogy bár 2008. február 29-ig a régi, nem megemelt tarifával kellett volna elszámolni az átalány különbözetet - mégsem így történt.

Az E.ON Energiaszolgáltató Kft. tájékoztatása szerint az áramszámla tartalmának megváltozásáról minden ügyfelük tájékoztató levelet kapott. Mint mondják, az új rendelkezés alapján a „C" tarifa a villamosenergia-iparban dolgozó, és az egykor ott dolgozott ügyfeleikre érvényes. A kft. elismeri, hogy ezen fogyasztóik az év első felében nem kaptak csekket a jogszabályi változások miatt, ám 2008. júliusában minden érintett számlája elkészült, és azokat postázásták is már.

Az E.ON szerint az érintettek részletfizetést is kérhetnek, ha szükségesnek érzik.

B. M./Kocsis Anita - Fotó: Dittrich Éva