Elégedettek vagyunk-e vagy sem?

2010. május 06. csütörtök 19:00

Elégedettek vagyunk-e vagy sem?
Május 10-től elégedettségi felmérés keretében szondáztatják a városházára betévedő polgárokat, amely során a hivatal által nyújtott közigazgatási szolgáltatásokkal kapcsolatban lesznek kíváncsiak a városlakók véleményére. Az év végéig tartó felmérés alatt a polgármesteri kabinet heti rendszerességgel összegzi az eredményeket.

Csütörtöki sajtótájékoztatóján Páva Zsolt polgármester (képünkön) bejelentette, hogy a Nyugaton már alkalmazott minőségbiztosítási rendszer követelményeinek megfelelően a Városházán és a közhivatalokban kitett kérdőíveken kérdezik meg a polgárokat arról, hogy mennyire elégedettek az önkormányzat és hivatalainak tevékenységével.

Pécs első embere hozzátette, hogy a városban még nem készült ilyen jellegű felmérés a közhivatalok tevékenységével kapcsolatban; ez az első lépés az ebben a ciklusban felállítani szándékozott városi minőségbiztosítási rendszer kialakítása felé.

A kérdőívben feltett öt kérdésre anonimitásuk megtartása mellett válaszolhatnak a városlakók. A cél az, hogy a hivatalok munkatársai gyors, pontos és szakszerű ügyintézés keretében állhjanak az ügyeiket intéző polgárok rendelkezésére.

Ezzel a felméréssel párhuzamosan - személyes megkeresés formájában - indul egy másik is, amelyben a város szolgáltatócégeivel kapcsolatban kérik ki a lakosság véleményét.

Az egyebek mellett a Tettye Forrásház Zrt., a Biokom Kft., a közlekedési és a temetkezési vállalat tevékenységéről, annak színvonaláról készülő, nem reprezentatív kutatás célja ugyanaz, mint az előbbi esetben: az ügyfelek elégedettsége (vagy ennek ellenkezője) pozitív (illetve negatív) jelzés lehet az önkormányzat felé, hogy megfelelően látja el feladatait.

H. L. B.