Elégedettek a pécsiek a városi cégek szolgáltatásaival egy felmérés szerint

2015. június 18. csütörtök 13:52

Elégedettek a pécsiek a városi cégek szolgáltatásaival egy felmérés szerint

Telefon kérdezték májusban a pécsieket arról, mennyire elégedettek a városi cégek szolgáltatásaival. A válaszok pozitívak voltak, derült ki Páva Zsolt, Pécs polgármestere csütörtökön tartott sajtótájékoztatóján.  

A Szocio-Gráf Piac és Közvéleménykutató Intézet által végzett felmérés során telefonon vették fel a kapcsolatot a város lakóival. Arra voltak kíváncsiak, mennyire elégedettek a pécsiek a városi cégek szolgáltatásaival. A megkérdezettek között volt fiatal, idős, egyedülálló, házas és gyermekes egyaránt. A hulladékgazdálkodással, a vízszolgáltatással, a városüzemeltetéssel, a fűtéssel, a közlekedéssel, a kegyeleti szolgáltatással, a vásárcsarnokkal és a piacokkal kapcsolatban tettek fel különböző kérdéseket.

Páva Zsolt, Pécs polgármestere szerint a pozitív megítélést három tényező befolyásolhatta. Az egyik, hogy kifejezetten elvárják, hogy az első mindig a pécsi polgár legyen, a másik, hogy a város visszavette a cégek irányítását, így hatékonyabban tudnak működni, illetve az elmúlt években a pécsi közgyűlés automatikusan díjat emelt, ez idén viszont már nem történt meg. Ennek kapcsán kiemelte többek között a vízdíj csökkentését. 

A legnagyobb kedvező változás szerint a helyi autóbusz-közlekedés esetében tapasztalható. Tizenhat év után nőtt az utasok száma, ami a buszcsere-programnak is köszönhető. 

A válaszokból az is kiderült, hogy javult a szolgáltatások minősége, illetve hatékonyabbá vált a kommunikáció a cégek és a fogyasztók között.

EQM