EKF - Budapest nehezebben "adható el"

2010. március 16. kedd 17:45

Az európai kulturális főváros, Pécs sikeres megjelenését emelte ki a Berlinben zajlott nemzetközi idegenforgalmi szakvásáron való magyar részvétel kapcsán a Magyar Turizmus Zrt. németországi igazgatója - olvasható a Gazdasági Rádió weboldalán.

Sztojanovits Kristóf hangsúlyozta, hogy a világ legnagyobb turisztikai vásárának számító Nemzetközi Idegenforgalmi Börzén mind a szakmai, mind a nagyközönség érdeklődéssel és rokonszenvvel fogadta a dunántúli város - illetve a régió - bemutatkozását. Az elkövetkező hetekre több tanulmányutat sikerült szervezni Pécsre, a részvevők szinte kizárólag újságírók. Szavai szerint legalább három televíziós forgatócsoportról és mintegy 30 újságíróról van szó.

Az igazgató utalt arra, hogy nem könnyű a német idegenforgalmi piac meghódítása, illetve megtartása. Úgy értékelte ugyanakkor, hogy a magyar idegenforgalmi illetékesek a küszöbön álló szezonra ígéretes üzleteket kötöttek. Javulás elsősorban a Balatonon figyelhető meg, Budapest viszont most némileg nehezebben "adható el". Sztojanovits Kristóf szerint "sikeres vásáron vagyunk túl", és a hangulat jóval bizakodóbb, mint 1 évvel ezelőtt volt.

A jövővel kapcsolatban az igazgató emlékeztetett arra, hogy 2011 a gyógyturizmus éve lesz Magyarországon. Ebből következően a vasárnap véget ért idegenforgalmi szakvásáron a Magyar Turizmus Zrt. nagy súlyt helyezett az egészségturizmus további népszerűsítésére. A legnagyobb magyar szolgáltatók jelen voltak a vásáron - tette hozzá.

A magyar-német idegenforgalom alakulása Sztojanovits Kristóf szerint megfelelt a nemzetközi trendnek. Ez azt jelentette, hogy 2009-ben csekély - az előzetes becsléseknél jóval kisebb - méretű visszaesés volt. A devizabevételek ennek ellenére nem voltak rosszak a német piacon. A magyar beutazó forgalom számára továbbra is a német vendég a legfontosabb, az összforgalomban mintegy 25 százalékot jelent.

"A német vendégek jó tulajdonságai nem koptak ki, hosszabb ideig maradnak az átlagos tartózkodási időnél, és többet is költenek az átlagosnál" - fűzte hozzá az igazgató, megerősítve, hogy Németország kimagaslóan Magyarország első számú idegenforgalmi partnere. Végezetül a most véget ért idegenforgalmi szakvásár kapcsán a Magyar Turizmus Zrt. igazgatója a verseny fontosságát emelte ki, utalva arra, hogy egyre több ország nyit a turizmus felé, ami azt is jelenti, hogy a megmérettetés egyre nehezebb lesz.

Új irányzatként pedig az élmény alapú turizmust említette, hangsúlyozva, hogy a turisták mindenekelőtt élményt keresnek. "A tradicionális klisék még eladhatók, de egyre erőteljesebben újban, főként élményekben kell gondolkozni" - fogalmazott az igazgató.

Forrás: Gazdasági Rádió/MTI