Csarnok, buszállomás: parkolópályán

2009. április 27. hétfő 19:55

Csarnok, buszállomás: parkolópályán
Csakúgy mint másfél évvel ezelőtt, az utóbbi egy-két hónapban ismét elindult az alaptalannak nem is nevezhető szóbeszéd a vásárcsarnok és a távolsági buszpályaudvar környékén megfordulók körében, hogy a volántársaság városi tulajdonba vételének kezdeményezése után akár mindkét létesítményt megszüntethetik.

Némi kivárás után Tóth Bertalan magához is hívatta a vásárcsarnok bérlőinek érdekképviselőit március végén, hogy személyesen válaszoljon a pletykákra.

Közölte velük: megnyugodhatnak, hiszen idén biztosan nem lesz a környéken nagyobb változás, mint ahogy nagyobb fejlesztés sem várható. A találkozó súlyát mutatja, hogy azon Varga Péter, a vásárcsarnokot üzemeltető Pécs Holding vezérigazgatója, Horváth Zoltán volánigazgató és Bagoly Attila városi főépítész is megjelent. Mindannyian azt mondták: a közeljövőben nem fog történni semmi a környéken.

A semmiről szóló találkozó indokaként egyrészt a gazdasági környezet okozta, elillanó befektetési kedvet (korábban több invesztor is érdeklődött a rendkívül értékes terület fejlesztése kapcsán), másrészt a polgármester-választási kampányt említhetjük meg. Tóthék vélhetően elejét akarták venni annak, hogy az épületek eladásával kapcsolatos pletykák a kampányfinisre ismét botránnyá dagadjanak.

Miholicz Gyöngyi, a bérlők képviselője, az esmény egyik résztvevője azt mondta lapunknak, hogy az alpolgármester írásba adta nekik, hogy semmiféle komoly változás nem várható a volán-ingatlant és a csarnokot érintően. Emellett a főépítész hivatalosan is megerősítette, sem az építési szabályzat módosítása miatt, sem bármilyen fejlesztés kapcsán nem érkezett a hivatalhoz jelzés, kérelem.

Azt is elmondták, hogy sem a volánnak, sem a holdingnak nem lesz pénze rendbe tenni az épületeket, sem azok környékét. Csak külső befektető segíthet ebben - közölték vele - és a város továbbra is nyitott erre, azzal a feltétellel, hogy költözésről szó sem lehet.

OBI lesz...?

Bár hivatalos információkat nem sikerült beszereznünk, úgy tudjuk, a pályaudvar déli oldalára tervezett OBI barkácsáruház beruházói elállni látszanak az építkezéstől.
A 2010-re átadni tervezett épület nem szabványos kockaház lett volna ugyanis, hanem a városképbe illeszkedő létesítmény, amelynek külső részén üzlethelyiségeket alakítottak volna ki. Úgy tudjuk - bérlők hiányában, no meg a válság miatt - egyelőre pihentetik a projektet, rossz nyelvek szerint pedig már a telek eladásán is gondolkodnak.

Az illetékeseknek mindenesetre ellentmond dr. Szili Katalin szocialista polgármester-jelölt kampánya, hiszen ő megválasztása esetén mindkét létesítményt felújítaná. Bár kerestük, nem sikerült elérnünk őt ezzel kapcsolatban. Kíváncsiak lettünk volna arra, milyen formában is képzelte el a fejlesztéseket, s hogy miért nem tud terveiről - esetlegesen - leendő alpolgármestere.

A volán épületéről tudni kell, hogy annak felújítása az egymilliárdot is meghaladná.

Korábban a vezetőség abban gondolkodott, hogy a szolnoki buszállomás mintájára az utasváró fölé ráépítési lehetőséget ad egy befektetőnek, aki megújítja a teljes létesítményt. Ez a hajó azonban elment a válság kibontakozásakor.

A nemrég kinevezett vezérigazgató, Horváth Zoltán is óvatosan ígért egy minapi sajtótájékoztatón: pár tízmilliós tételből angol nyelvű tájékoztató táblákat helyeznek ki, festenek, mázolnak, csinosítanak, ezt azonban - ismerte el - nem nevezhetjük komolyabb felújításnak.


Korb Zoltán - Fotó: Dittrich Éva