Azért ez viccnek is rossz: Siófok már négy és fél óra vonattal Pécsről

2013. július 15. hétfő 19:58

Azért ez viccnek is rossz: Siófok már négy és fél óra vonattal Pécsről

Elkél a vasidegzet azoknál, akik vonattal szeretnének leruccanni a Balatonra, Pécsről ugyanis több mint három óra alatt teszi meg a városunk és Fonyód közt lévő 148 kilométeres távot. Aki pedig Siófokig menne, négy órán át élvezheti a magyar vasút vendégszeretetét. Ha minden jól megy, jövőre végre megkezdik az egyik kritikus szakasz átépítését, a hétmilliárd forintos beruházás révén „jelentősen" rövidülhet a menetidő.

Nyaranta mintegy tizennégy-tizenhatezer pécsi gondolja úgy, hogy vonattal utazik a magyar tengerhez. Ez a létszám annak ellenére stagnál immár évek óta, hogy a Balatonra tartó szerelvények menetideje az elmúlt esztendők során folyamatosan növekedett: ma Dombóváron és Kaposváron át Fonyódig három óra tíz percig tart az út, Siófokig pedig több mint négy órát kell kibírni.

A Pécsi Újság.hu megkeresésére a MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóságán azt közölték, ha minden az elképzelések szerint alakul, hamarosan gyorsabban közlekedhetnek a vonatok. A vasúttársaság tájékoztatása szerint „a jelenlegi tervek arról szólnak, 2014 nyarától pályafelújításokat terveznek Dombóvár-Kaposvár között", így ezen a részen végre eltűnhetnek a húsz, adott esetben tíz kilométer/órás lassújelek.

Siófok és Keszthely felé is gyorsulnak a vonatok

A MÁV tájékoztatása szerint 2015-ig több szakaszban újul meg a vasúti pálya a Balaton déli partján, így azok a pécsiek, akik Fonyódtól továbbutaznak, a mostani hatvan-nyolcvan kilométer per órás sebesség helyett százas tempóban tehetik mindezt.

A részletekkel kapcsolatban elmondták, jövőre a Kaposvár-Baté, 2015-ben pedig a Baté-Dombóvár közti szakasz újul meg. A pályasebesség visszaállításával pedig „a jelenlegi háromnegyed órás menetidő jelentősen csökken" a két város közt és a késések is ritkábbá válhatnak.

A pénzügyekkel kapcsolatban megtudtuk, a szakasz felújítása hétmilliárd forintba kerül, az összeget teljes egészében hazai forrásokból teremti elő a vasúttársaság.

Addig is, hogy a szolgáltatás színvonala növekedjen a Pécs-Balaton útvonalon, egyre gyakrabban vetődik fel annak igénye, hogy - akárcsak Budapestről a tóhoz közlekedő vonatok esetében -, a Pécsről induló szerelvényekre is kerüljön legalább egy légkondicionált InterCity kocsi. Úgy tűnik azonban, ez az elképzelés a közeljövőben aligha valósul meg, a cégnél ugyanis kérdésünkre azt felelték, „nem terveznek változtatást a kocsik összeállításában Pécsről a Balaton felé közlekedő vonatokat illetően".

Képünk a pécsi Főpályaudvaron készült. 

Palotás P. - Fotó: Dittrich Éva