Az utasok többsége immár elégedett a Tüke Busszal: jó tanulók lettek

2014. szeptember 12. péntek 12:55

Az utasok többsége immár elégedett a Tüke Busszal: jó tanulók lettek

Több mint ezer embert kérdeztek meg a helyi közösségi közlekedéssel kapcsolatban most nyáron. Az eredmények azt mutatják, a pécsiek egyre inkább elégedettek a szolgáltatással: az ötös skálán négyesre értékelték a Tüke Busz Zrt. teljesítményét, míg korábban inkább közepes érdemjegyet adtak városi cégnek. A tájékoztatás és az árképzés tekintetében javult leginkább a helyzet.

Az elmúlt egy évben immár negyedik alkalommal végeztek felmérést a Tüke Busz Zrt. tevékenységével kapcsolatban, melynek során idén nyáron diákmunkások érdeklődtek az utasoknál a közlekedési cég szolgáltatásaival kapcsolatban.

- A Tüke Busz Zrt. szolgáltatásait tekintve 2012-ben 3,56, 2014-ben 3,92-es átlagot értünk el az ötös skálán - összegezte a felmérés eredményét Bognár Szilvia, a közlekedési cég ügyfélszolgálati és ellenőrzési vezetője. Kiemelte: az árképzés terén ennél sokkal nagyobb javulást könyvelhettek el, hiszen a korábbi 2,73-as átlagról 3,46-ra nőtt az elégedettség mértéke az idei évre. Azaz egyre több utas érzi úgy, hogy a jegyért, bérletért cserébe megfelelő szolgáltatást kap.

A felmérés során konkrét szolgáltatásokra is rákérdeztek. Az eredmények azt mutatják, az utasok nyolcvanhat százaléka elégedett a menetrendi tájékoztatással, de az éjszakai járatok is elnyerték az utasok szimpátiáját.

A megfelelő kommunikációra szükség is van, hiszen az elmúlt időszakban drasztikusan átalakult a pécsi vonalhálózat. A komoly változtatásokhoz azonban hamar hozzászoktak a pécsiek, a legutóbb elvégzett felmérés szerint az újdonságnak számító 22, 23 és 24-es vonalakkal kapcsolatban kilencven százalékos az elégedettség. Az utasok hetvenegy százaléka pedig úgy válaszolt, a teljes vonalhálózatot jól ismeri.

Bognár Szilvia a jövővel kapcsolatban leszögezte: céljuk, hogy a szolgáltatások színvonala a mostani négyesről kiváló szintre emelkedjen.


Palotás P.