Az omladozó Árpád-hidat is a Sopianae-terv keretében kellett volna felújítani

2012. augusztus 02. csütörtök 16:55

Az omladozó Árpád-hidat is a Sopianae-terv keretében kellett volna felújítani

Lapunk számolt be elsőként arról, hogy nagyobb darabok estek le a Kertvárost a pécsi belvárossal összekötő Árpád-híd egyes részeiről. Szerencsére baleset nem történt, ám az eset rávilágított a felüljáró szörnyűséges állapotára. Mint kiderült, a tavaly véget ért Sopianae-tervben eredetileg szerepelt a híd rekonstrukciója, ám az végül nem valósult meg. A miértre a városházán kértünk választ.

Tavaly fejeződtek be a város egész területén folyó útburkolat- és műtárgy-felújítási munkálatok, amelyek során számos utca, köztér és park állapotát tették rendbe. A Sopianae-tervben eredetileg megfogalmazott 131 utca és műtárgy rekonstrukciója azonban teljes egészében nem valósult meg.

Több tétel kimaradt a végrehajtandó munkák közül, köztük az Árpád-híd már évek óta sürgetett rekonstrukciója is. Az önkormányzat a további súlyos állagromlást megelőzendő közbeszerzési eljárás keretében kívánja kiválasztani a felújítást elvégző vállalkozást. Hogy miért kellett ennyi ideig várni a munkálatok elkezdésére, arra Nagy Csaba alpolgármester válaszolt.

- Az Árpád-hídra vezető felhajtóágnál a közelmúltban végzett részletes vizsgálat megállapította, hogy a csaknem tíz éve végzett felújítás során egy nagyon súlyos szakmai hibát követtek el, ugyanis leaszfaltozták a vízelvezető-rendszer elemeit. Ez vezetett az ilyen mértékű állagromláshoz - tudtuk meg a politikustól.

Jelenleg a források felmérése zajlik, a városházán keresik a megoldást arra, hogyan tudnák úgy átcsoportosítani a pénzt, hogy a szóban forgó útszakasz felújítása minél előbb megtörténhessen. (A felhajtóág rekonstrukciójának költsége 150 millió forint.)

- A Sopianae-tervről a közgyűlés döntött. Az út- és műtárgy-felújítási program 131 tételből állt, az ennek keretein belül zajló rekonstrukciók még folyamatban vannak - fogalmazott a politikus.

Nagy Csaba szerint négy olyan tétel volt a tervben, amelyeket a város közlekedési helyzete miatt nem lehetett egyidejűleg elvégezni, hanem csak egymás után: a Rákóczi út, a Tüzér utcai felüljáró, a már említett felhajtóág és még egy hídfelújítási munka.

- A pályázati szempontból még futó EKF-projektek befejezése és lezárása után van lehetőség arra, hogy a megelőlegezett és visszaáramló támogatások összegéből új útépítésű munkák kezdődhessenek, amennyiben a közgyűlés ekképpen dönt - zárta az alpolgármester.

H. L. B. - Fotó: Dittrich Éva