Az, hogy Pécs, eleve jó márkanév, most már csak el kellene adni
2011. június 08. szerda 18:10

Egy felújított sétálóutca vagy főtér önmagában nem vonzza a turisták tömegét, ehelyett a város egészéről kell pozitív képet kialakítani, hogy az így kapott „terméket" el lehessen adni - azaz vendégeket csábítani Pécsre. A baranyai megyeszékhely az idei esztendőben is részt vesz a nagyobb turisztikai kiállításokon - külföldön és belföldön is -, júliusban pedig egy programsorozat keretében Győrött is bemutatkozik. Ferling József, a róla elnevezett PR-cég vezetője szerint Pécs eleve jól csengő márkanév, melyen sokat lendített az EKF.
„A mediterrán hangulatok városa", „A kultúra városa", a „Kosárlabda fővárosa" - csak néhány hivatalos és félhivatalos elnevezés Pécsről, melyeket az utóbbi néhány évben aggattak rá.
- A városmarketing feladata kettős. Egyrészt szól a pécsiekhez, a városlakókhoz, másrészt azokhoz, akik Pécsen kívül, Magyarországon vagy külföldön élnek. A cél mindkét esetben az, hogy vonzónak találják városunkat, szeressenek itt élni, illetve látogassanak el, töltsenek el minél több időt Pécsett - fogalmazott Girán János, a Polgármesteri Kabinetiroda vezetője.
Ferling József PR-guru úgy nyilatkozott lapunknak: Pécs jó terméknek számít, az Európa Kulturális Fővárosa évad sokat lendített a márkanéven. Bár azt leszögezte, nem a városmarketing a szakterülete, úgy látja, Pécs esetében nem egységesek az üzenetek:
- Szerencsére sok az érték, de nincs világos sorrend ezek között. Ugyan a kultúra erős üzenet, de emellett a tudomány és a mediterrán hangulat is jelen van - mondta. A különböző internetes oldalak - és főként a közösségi portálok - a városmarketingben is egyre fontosabb szerepet játszanak.
- Magam is nagy rajongója vagyok az ilyen oldalaknak, ezek sokat tesznek hozzá a városról kialakult pozitív képhez - mondta, majd hozzátette: az egyetem is sokat nyer, ha az emberek szívesen jönnek Pécsre.
Persze az internet mellett a „hagyományos módon" is igyekeznek vendégeket csalogatni Pécsre. Amellett, hogy a nagyobb utazási kiállításokon részt vesz a város, a baranyai megyeszékhely idén nyáron egy napra Győrbe költözik.
- Július végén tartjuk a „Pécs Győrbe látogat" elnevezésű programot, melynek keretében több művészünk mellett a Pécsi Balett és a Bóbita Bábszínház is előadást tart a Kisalföld fővárosában - tudtuk meg Szabó Anettől, a pécsi turizmusfejlesztésért felelős Turisztikai Desztináció Menedzsment (TDM) ügyvezetőjétől.
A pécsi önkormányzat a napokban a korábban több reklám- és rendezvényszervező cégnél is dolgozó Nagy Nórát bízta meg a városmarketinggel kapcsolatos feladatok ellátásával. A városháza tájékoztatása szerint "az új munkatárs kiemelkedő tapasztalattal, nyelvismerettel és kapcsolatokkal rendelkezik" - nyilatkozni azonban, amíg át nem vette teljesen új munkakörét, nem kívánt terveiről.
Képünk a Király utcában készült.
Palotás P. - Fotó: Kováts Judit
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Több mint egy hónapja hiába keresnek...
- Elvonul a vihar, pénteken már...
- Tűz ütött ki egy komlói társasház...
- Nem várható a koronavírus-fertőzések...
- Hatalmas hőmérséklet-különbség...
- Kamionnal ütközött egy teherautó a...
- Belenézhetünk a Mohácson ötszáz éve...
- Aki szereti a sört, annak a Pécsi...
- Nagyapja zaklatott egy 14 éves...
- Hármas karambolhoz riasztották a...