Adóigazolást kérhetünk már az interneten is
2008. február 25. hétfő 12:26
Az Interneten igényelhető igazolásokat akár elektronikus formában, akár papíron is kérhetik az ügyfelek, akik így kényelmesen, sorban állás nélkül juthatnak hozzá a dokumentumokhoz. Az adóigazolást elektronikus formában igénylőkre kialakított feldolgozó rendszer egyszerűsíti, illetve gyorsítja az adóhatósági ügyintézést, ebből következően az igazolást elektronikus formában kérő adózók akár a törvényben előírt 8 napos ügyintézési határidőnél hamarabb is hozzájuthatnak a kért igazoláshoz.
Adóigazolást az Interneten az adózó, az adózó törvényes képviselője, illetve állandó meghatalmazottja, vagy adóigazolás, együttes adóigazolás elektronikus úton való intézésre jogosult regisztrált képviselője igényelhet.
Az igénylésre szolgáló nyomtatvány az APEH ABEV nyomtatványkitöltő programjával kitöltött kérelem űrlap, melyet az Ügyfélkapun keresztül lehet eljuttatni az adóazonosító szám szerint illetékes APEH igazgatósághoz. Egy példányú igazolás esetén az eljárás kétezer forintos illetékét egyidejűleg be kell fizetni, mert az igazoláskiadásnak feltétele az eljárási illeték megfizetése.
Elektronikus úton kétféle adóhatósági igazolás kérhető: az APEH által nyilvántartott adónemekről adatot szolgáltató adóigazolás, illetve az ezt a vámtartozásokkal kibővítő együttes adóigazolás. (Jövedelem-igazolás, illetve illetőség-igazolás továbbra is kizárólag papír alapon igényelhető.)
Az adózónak kell eldöntenie, hogy az adóigazolást elektronikus formában, vagy papíron kéri. (Ha papíralapú ügyintézést választ, akkor azt is eldöntheti, hogy a kész adóigazolást postán kéri, vagy személyesen bemegy érte az APEH ügyfélszolgálatára.)
A döntés meghatározza az ügyintézés menetét: aki ugyanis papíron kéri az igazolást, azzal a hivatal papíralapú ügyintézést folytat, míg, aki elektronikus igazolás-kiadást kért, azzal az APEH e-mailben intézi az esetleges hiánypótlásokat.
Fontos szabály, hogy a két ügymenet nem átjárható, vagyis aki elektronikus formában kérte az igazolást, az mindenképpen e-mailben fogja megkapni, és ha mégis papíron van rá szüksége, akkor újra kell kezdeményeznie az eljárást, és újra be kell fizetnie az illetéket. Éppen ezért célszerű előre tájékozódni, hogy az adóigazolást kérő szervezet milyen formában kéri a dokumentumot, és ennek megfelelően indítani az igazoláskérést.
Az adóigazolások elektronikus igényléséhez szükséges nyomtatvány az APEH honlapjáról (www.apeh.hu) letölthető, így a teljes ügyintézés kényelmesen, otthonról lebonyolítható, az adóigazolásért nem kell befáradni az APEH ügyfélszolgálataira. Ráadásul az elektronikusan igényelt igazolások feldolgozó programja - több automatizmusából adódóan - gyorsítja is az ügyintézést, így akkor, ha a kiadásnak más akadálya nincs, akár a törvényben meghatározott nyolc napos határidőnél lényegesen rövidebb idő alatt is hozzájuthat az adózó a kért igazoláshoz.
APEH Dél-dunántúli Regionális Igazgatósága
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Hatalmas kígyóhoz riasztották a...
- Úrnapját ünnepelték a bátai Szent Vér...
- Idén is megrendezik a Pécsi...
- Beleszédülünk, úgy megvariálják...
- Napról napra csökken a Duna...
- Már a vaskorban is készítettek...
- Amikor még Ady és Kosztolányi járt...
- Két óra alatt hét jogsértést követett...
- Két autó ütközött Pécsett, mentőre is...
- Schőnberger Krisztián lett idén az Év...