A Zsolnay ősszel a nemzetközi piacra is újra vissza szeretne jutni

2010. július 17. szombat 19:59

A Zsolnay ősszel a nemzetközi piacra is újra vissza szeretne jutni
Mint ismert, a Manufaktúra-Befektető Kft. személyében új kisebbségi tulajdonosa lett a Zsolnay-gyárnak. Jászai Gellért, a cég alapítója a reorganizáció után fejleszteni kívánja az eddig is méltán elismert pirogránit üzemet, amely széles perspektívát nyithat a gyár előtt, és növekedési pályájára állíthatja a manufaktúra gazdaságát. A fejleményeket illetően Péterné Marosy Katalin vezérigazgató véleményére is kíváncsiak voltunk.

A vezérigazgató asszony a tőkebevonás szükségességét kezdettől fogva hangsúlyozta, az új tulajdonossal való szerződés aláírása tehát a gyár érdekeit szolgáló lépés volt. Bemutatkozásakor a befektető kiemelte az épületkerámia (pirogránit elemeket előállító) divízió szerepének fontosságát.

Ezzel kapcsolatban Péterné Marosy Katalin hangsúlyozza, hogy mindig is stratégiai üzletágnak tekintette a pirogránit részleget, ebből a szempontból szerencsés egybeesésről beszélhetünk, annál is inkább, mert - tekintve, hogy a porcelánipar általános piaci tendenciái nem kedvezőek - ez a tradicionális üzemrészleg kitörési pontot jelenthet a gyár életében.

A termelési kapacitás növelésével megnyíló távlatok rendkívül fontosak a gyár életében, hiszen már ez év első felében kiemelkedő bevételük volt a pirogránit termelésből. Az elmúlt két évben is törekedtek új vevők és partnerek felkutatására. Különösen az építész-szakmával szorgalmazták az együttműködést, amelynek zseniális megvalósulási példája a Tudásközpont belsejében nyűgözheti le az embert: Balázs Mihály Kossuth-díjas építész gondolatisága és Nagy Márta keramikus művészete Zsolnay kerámia formájában ölt reprezentatív testet.

Nemcsak a tradícióra, hanem az újdonságokra is hangsúlyt fektetnek, mondja a vezérigazgató, amit alátámaszt, hogy a porcelánrészlegen belül is nagy dobásra készülnek: egy nemzetközi "név" segítségével az asztali kultúrában is igyekeznek áttörést elérni a külföldi piacokon, így téve lehetővé a Zsolnay-név országhatáron túli elismertségét, nota bene - beépülését a fogyasztói köztudatba.

Arra a kérdésünkre, hogy az új tulajdonos színre lépése mennyiben érinti pozícióját, Péterné úgy válaszolt: „nincs okom feltételezni, hogy érinti."

H. L. B. - Archív fotó: Dittrich Éva