A tervek szerint halad az M6-os építése

2009. november 24. kedd 20:36

November végére, az eredeti ütemterv szerint elkészülhetnek az M6/M60-as autópálya 81 kilométer hosszú, Szekszárd-Bóly-Pécs szakaszának aszfaltozási munkái.

Itt létesül az ország leghosszabb, 1331 méteres alagútja, illetve második leghosszabb, 866 méter hosszú völgyhídja. A befejező munkálatok jövő év márciusáig tartanak még, illetve zajlik az autópálya és létesítményei, országos és helyi közutak műszaki átadása a 2010. március végi ünnepélyes szalagátvágásig.

Az M6-os autópályán a mözsi M6-M9-es csomóponttól a bátaszéki „A" alagútig, valamint
a „D" jelű alagúttól Pécs déli csomópontjáig már most végig lehet autózni. Jelenleg üzemi forgalom van ezen a szakaszon. A növénytelepítés, a vadvédő kerítések építése, valamint forgalomtechnikai elemek (korlátok, jelzőtáblák, portálok) szerelése folyik pillanatnyilag.

A terveknek megfelelően elkészültek mind a pálya, mind pedig az alagutak valamint az egyéb műtárgyak, a hidak, átereszek, illetve az autópálya építéshez kapcsolódó további beruházások: az elkerülő utak, csomópontok, körforgalmak.

Az M6-os új autópálya-szakasz - az M6-M9 csomóponttal együtt 50.9 kilométer hosszú, kétszer kétsávos, osztott pályás úttesttel, illetve burkolt leállósávval épült. Hat új csomópont létesült ezen a szakaszon: az M6-M9-es mellett a Szekszárd-keleti-, a Szekszárd-déli, illetve az alsónyéki, Véménd-palotabozsoki, és az 57. számú közút mohácsi csomópontja. Az M6-os autópálya Szekszárd és Bóly közötti szakaszán négy alagutat - Bátaszék, Geresd, Baranya, és Véménd, 55 műtárgyat, hidakat és völgyhidakat, három pihenőhelyet, és egy autópályamérnökséget alakítanak ki. Véménden a tűzoltóságot bővítik, ahonnan az alagutak tűz- és katasztrófavédelmi felügyeletét látják majd el.

Az M60-as autópálya Bóly és Pécs közötti szakaszán két pihenőhely, 32 műtárgy (hidak és völgyhidak),
illetve egy autópálya-mérnökség épül. A 30.2 kilométer hosszú szakaszt kétszer kétsávos, osztott pályás úttesttel, valamint vészhelyzeti célokat szolgáló burkolt leállósávokkal valósították meg. Négy új csomópontot alakítottak itt ki: M6-M60 elválási-, A Bóly - északi-, a Pécs - keleti-, és a Pécs-déli csomópont.

Az M6/M60-as autópályán van az ország leghosszabb alagútja, és a második leghosszabb völgyhídja.

Összesen 2x4 alagútjáratot fejtettek ki a Szekszárd-Bóly szakaszon Bátaszék és Véménd között: az „A" jelű 1331 méteres leghosszabb alagúton kívül a „B" jelű 386, a „C" 865 a „D" jelű pedig 414 méter hosszú. Emellett elkészült 5 darab keresztátjáró az „A" és a „C" alagútban, illetve két biztonsági leálló öböl az „A" alagútban. A munkák volumenét jelzi, hogy az alagútfejtést megelőző előbevágással együtt mintegy 600 000 m3 földet fejtettek ki és közel 150 000 m3 lőttbetont használtak fel.

A munkálatok folyamatosan, napi 24 órában zajlottak, volt úgy, hogy egyszerre 120 bányász dolgozott a fejtésen. Az M6-os autópályán az alagutak mellett számos híd is épült. Közülük az ország második leghosszabb völgyhídja, a 866 méter hosszú Szebényi völgyhíd.

Munkák állása:
Cement stabilizáció 99,0%
Aszfalt alapréteg 98,3%
Kötőréteg 95,8%
Kopóréteg 85,0%

Forrás: PR Agent