A Pécsi Sörfőzde több éjszakára itt tartaná a turistákat

2011. június 30. csütörtök 18:02

A Pécsi Sörfőzde több éjszakára itt tartaná a turistákat

Az utóbbi évek csendesebb munkája után újra erőteljesebben mutatkozik meg a város (és az egyetem) felé a Pécsi Sörfőzde. A közeljövőben, tudtuk meg, több nagyszabású program mögé is beáll. Mint korábban megírtuk (lásd kapcsolódó írásaink között jobbra - a szerk.), a gyár a Zsolnay Kulturális Negyed (ZSKN) kizárólagos sörbeszállítója lesz, de az elképzelések között szerepel, hogy a szeptember közepén visszatérő egyetemisták egy welcome parti keretében szokjanak újból hozzá a pécsi légkörhöz, s a ballagó diákok és a frissdiplomások számára is terveznek kisebb-nagyobb programokat. Varga Miklós (képünkön), a sörfőzde kereskedelmi és marketingigazgatója szerint megújul maga a Szalon sör termékcsaládja is, a gyár pedig az export terén a déli országok felé terjeszkedhet a közeljövőben.

A sörfőzde és Pécs kapcsolata az elmúlt két-három évben fellazult kissé, az igazgató szerint most azon tevékenykednek, hogy újraépítsék azt:

- A hazai sörpiacon hat-hét százalékos részesedéssel bíró vállalat idén elsősorban az emberi kapcsolatokra, a régiós kapcsolatépítésre fókuszál, amely során a kereskedőkkel, a vendéglátósokkal, a közélet szereplőivel kívánja szorosabbra fűzni viszonyát. Hamarosan együttműködési megállapodást fogunk aláírni a PTE rektori hivatalával, majd külön az orvosi, a jogi és a közgazdaság-tudományi karral is. Az önkormányzattal pedig nemcsak a ZSKN kapcsán tárgyalunk, hanem kvázi szövetséget kötünk - fogalmazott a szakember.

Varga amondó, hogy Pécs jelenleg egyéjszakás város, így a sörfőzde lehet az a katalizátor, amely révén több éjszakára is itt lehet fogni a turistákat. Ehhez meg kell tölteni programokkal a várost, amihez azonban a pécsi sörfőzde egyedül kevés. Ám, véli, a kulturális rendezvények, az egyetem és a nagyobb munkáltatók együttesen olyan erőt tudnak felmutatni, amely képes lehet megszervezni egy egész idegenforgalmi szezont.

- Célunk, hogy Pécsen ne csak a villányi borokra, az egyetem szőlészeti kutatóintézetének boraira vagy a pécsi pezsgőre legyünk büszkék, hanem leginkább a pécsi sörökre. A sörrel ugyanis egy jól prosperáló idegenforgalmi környezetet lehet létrehozni - állítja a kereskedelmi igazgató, aki a színházzal és a Kodály Központtal kapcsolatban is „érdekes csatolások" lehetőségét villantotta fel - azt azonban, hogy konkrétan mit terveznek, egyelőre nem mondta el.

Pár évvel ezelőtt sokan illeték kritikával a Szalon ízvilágát, miszerint nem azt kapták a fogyasztók minőségben, mint amit korábban megszoktak. Varga elmondta, hogy sörfőző mesterük kiemelt figyelmet fordít a minőségre: fogyasztói tesztek sorozatával bizonyosodtak meg arról, hogy a Szalon minősítése - így minősége - folyamatosan kiváló és a konkurens sörökkel összehasonlítva is teljesen versenyképes.

Mindezek mellett a gyár megújítja a termékcsaládot, újra forgalomba hozzák karácsonykor a Háromkirályokat, valamint húsvét táján a Tavaszi sört:

- Ez azért is fontos, mert a fogyasztóinknak tudniuk kell, hogy nekik főzünk. Mi nem gyártunk, hanem főzünk - emelte ki a különbséget a szakember. 

A szép emlékű Sörmajálisok újbóli megrendezését ugyan nem tervezik, de egy jellegében hasonló, ám más tartalommal megtöltött fesztivált a későbbiekben szívesen létrehoznának. A külföldi terjeszkedést illetően az export a déli országok felé növelhető - köszönhetően a dobozoló gépsornak is, hiszen lényegesen egyszerűbb dobozban exportálni.

A sörfőzde hagyományosan a pécsi kosaras lányokat támogatta - és várhatóan fogja is támogatni -, egyébként nem kíván különösebb energiákat a sportba fektetni:

- A sportot sok helyről szponzorálják, mi inkább a kultúrát, a zenét tudjuk elképzelni támogatási iránynak, és azt is elsősorban a régióra szorítkozóan - válaszolt a társaság szponzorációs tevékenységére vonatkozó kérdésünkre az igazgató.


H. L. B. - Fotó: Dittrich Éva