A nőkre gyúr ezentúl a Pécsi Sörfőzde, s további ízesített sörök jönnek

2014. május 03. szombat 20:09

A nőkre gyúr ezentúl a Pécsi Sörfőzde, s további ízesített sörök jönnek

Szeptember óta a korábbi cégvezetők helyett a Huber Ferenc-Román Attila kettős felel a Pécsi Sörfőzde irányításáért. Huber Ferenc a gazdasági ügyeket viszi, míg Román a kereskedelmi és marketing területet irányítja. A sörgyár a tavaly csökkenő piaci bevételek ellenére sikereket könyvelhet el, miután a fogyasztók ítélete alapján az Év Terméke díjban részesült a Radler sörcsalád. A tavalyi év eredményeiről és a közeljövő terveiről kérdeztük Román Attilát.

2013-ban közel öt százalékkal csökkent a magyar sörpiac hazánk négy legnagyobb gyártócége által értékesített mennyiség alapján. A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint 6,185 millió hektoliter sört adott el a Borsodi Sörgyár, a Dréher Sörgyárak, a Heineken és a Pécsi Sörfőzde által alkotott négy legnagyobb vállalat. A magyar piac 95 százalékát képviselő gyárak két éve 6,312 millió hektoliter folyékony kenyeret értékesítettek.


A negyedik legnagyobb magyarországi gyár, a Pécsi Sörfőzde ennek ellenére sikereket könyvelhet el, miután a fogyasztók véleménye alapján az Év Terméke díjban részesült a több ízben kapható Radler sörcsalád. 

- A díj elnyerését egy pályázat tette lehetővé, bíztunk abban, hogy a fogyasztók döntése alapján a Pécsi Radler lesz az év terméke az ízesített sörök kategóriájában - mondta érdeklődésünkre Román Attila. A szakember hozzátette, a termékcsalád új tagjai a Radler Bronz fahéjas meggyes és a karamellás rumos szilvás, amelyeket barna sör alappal készítenek el. Emellett megújult csomagolással jelentkezik valamennyi Pécsi Radler termék.

Román szerint a díj jó visszajelzés a cég számára, de még jobb a többi fogyasztónak, hiszen „a vásárlók közötti véleménycsere sokkal hitelesebb egy márka életében".

A sörpiac ugyanakkor nincs jó helyzetben.

- A magyar sörpiac összességében az utóbbi években stagnált, de a legfrissebb sörszövetségi sajtóközlemények szerint 2013-ban a meghatározó magyarországi sörgyárak eladásai enyhén csökkentek, ami a piaci részesedések esetében is hasonló helyzetet mutat.

A pécsi sörfőzde fejlődési lehetőségei adottak - legalábbis a szakember lát esélyt arra, hogy az ágazat túllépjen mostani állapotán.

- Egyértelműen látszik, hogy a női fogyasztók, a csomagolás, és az ízesített sörök metszete, valamint a termékinnováció az, ahol fejlődést érhet el a söripar. Ez valahol a tradíciók és a konvenciók újraértelmezését igényli, aminek a Pécsi Sörfőzde igyekszik eleget tenni.

Ami a termékpalettát illeti, a már említett Pécsi Radlereken kívül régi-új kiszerelésként 0,33 üveges termékekkel is jelentkezik a gyár, emellett egy prémium magyar márka is hamarosan útjára indul.

- Promóciók tekintetében a labdarúgó-világbajnokság idejére Szalon VB elnevezésű aktivitásunk már elérhető a Szalon Facebook-oldalán, a Radlerrel pedig egy „strandtúrára" indulunk, 24 állomás erejéig.

Pécsett jelenleg több mint 175-en dolgoznak a sörfőzdében. "A létszámot teljes mértékben racionálisnak tekintjük", mondta a vezető, aki hozzáfűzte, a pécsi egyetemmel ápolt jó viszony elmélyítéseként nyáron szakmai gyakorlaton lévő hallgatókat is fogadnak az üzemben.

A pécsi önkormányzattal is jó kapcsolatokat épített ki a sörfőzde, amit a dobozokon és a palackok nyakcímkéjén is elhelyezett pécsi címer, illetve számos stratégiai együttműködés is jól demonstrál. „Reméljük ezt a városi polgárok is gyakrabban láthatják majd a jövőben" - közölte Román Attila.

H. L. B. - Fotó: Dittrich Éva