A Leőweyben is azoknak volt könnyebb a töri érettségi, akik jól használták az atlaszt

2014. május 07. szerda 18:34

A Leőweyben is azoknak volt könnyebb a töri érettségi, akik jól használták az atlaszt

Nem volt váratlan, új elem a történelem érettségi feladatok között, megírhatónak tartották őket az intézményvezetők és tanárok.

A köznevelési államtitkárság összefoglalója szerint a diákoknak középszinten Nagy Imre és az 1956-os forradalom, a bolsevik diktatúra és a holokauszt témáival, emelt szinten többek között a Rákóczi-szabadságharccal és Klebelsberg Kunó oktatáspolitikájával kapcsolatos feladatokat kellett megoldaniuk.

A pécsi Leőwey Klára Gimnázium szaktanárai és érettségiző diákjai változatosnak találták az idei középszintű történelem érettségi feladatokat.

Fábián Éva igazgatóhelyettes, történelemtanár azt mondta: a történelem érettségi feladatok évről évre összetettebbek, és nagyobb gondolkodásra késztetik a diákokat. Ez alól azok sem kivételek, akik idegen nyelven vizsgáznak.

Hozzátette: nem meglepő, hogy kevés olyan érettségiző volt, aki nem használta ki a rendelkezésre álló időt.

Bár a tanulók értékelése szerint a tananyag egészét lefedő feladatsor "megoldható" volt, az esszék megírásához a vártnál kevesebb forrás állt a rendelkezésükre.

Fábián Éva hangsúlyozta: azoknak volt könnyebb dolguk, akik jól tudják használni az atlaszt, és sok háttérismeretük van.

Az esszé feladatokhoz kevés forrás állt rendelkezésre, a diákoknak a megíráshoz nagyban kellett támaszkodniuk a tárgyi tudásukra és a történelmi atlaszra. A tanulók elmondása szerint az idei feladatsor könnyebb volt, mint a tavalyi. Szerették az ipari forradalomról szóló esszét és a két világháború közti magyar társadalomról szóló feladatot.

Az Oktatási Hivatal közlése szerint középszinten 1275 helyszínen 77 777 diák, emelt szinten 124 helyszínen 6320 tanuló adott számot tudásáról.

MTI – Fotó: Czeglédi Zsolt/MTI