A fogyasztóvédelemhez kerülnek a víziközművel kapcsolatos panaszok

2012. július 04. szerda 11:10

A Tettye Forrásház Zrt. képviselői és a Baranya Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének munkatársai szakmai kerekasztal beszélgetést tartottak június 29-én. A jövőben a lakossági felhasználók tekintetében a területileg illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségek látják el a víziközmű társaságok feletti felügyeleti jogkört.

A Felügyelőség hivatali helyiségében tartott találkozót a víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. CCIX. törvény várható júliusi hatályba lépése indokolta. A változás a gyakorlatban azt jelenti, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság válik jogosulttá eljárni az elszámolásra, számlázásra, díjfizetésre vagy mérésre, valamint a víziközmű-szolgáltatás korlátozásával vagy felfüggesztésével kapcsolatos rendelkezések lakossági felhasználókkal szembeni megsértése esetén.

A Felügyelőség munkatársai a víziközmű-szolgáltatásról szóló törvény vonatkozó rendelkezésein túl ismertették a július végén módosuló fogyasztóvédelmi törvény közszolgáltatókat érintő részeit. A szolgáltató képviselői hozzátették a gyakorlati tapasztalataikból merített felvetéseiket.

Az egyeztetés során elhangzott, hogy a szolgáltató a korábbi gyakorlatot folytatva a jövőben is kiemelt hangsúlyt fektet a felmerülő fogyasztói panaszok rendezésére. A társaság alapvető célja teljes egészében megegyezik a felügyelőség alapvető célkitűzésével, amely a magas szintű fogyasztói elégedettség elérésének felel meg.