5000 lájk 40 ezer forintért - a tanácsadó szerint nem éri meg
2013. június 10. hétfő 18:03

Gyanúsan gyorsan szaporodik mostanság egyes honlapok lájkolóinak száma. Az ilyen gyarapodás természetesen manipuláció eredménye - ami nem csak a felhasználókat csapja be, de például a hirdetőket is, ami már lényegében a csalással határos. Az élesedő online-marketing versenyben azonban ma már a honlapok, vállalkozások üzemeltetői ötezer Facebook-rajongót („lájkolót") is vásárolhatnak akár már 40 ezer forintért, és bár az egy főre jutó 8 forintos költség elsőre jól hangzik, Lévai Richárd pécsi facebook-guru, a „Közösségi kalandozások" című könyv szerzője szerint mégsem érdemes e megoldáshoz folyamodni.
A közösségi oldalakon való jelenlét immár a vállalkozásoknak is létszükséglet. Sokan és sokféleképpen szeretnék elérni a felhasználókat termékeikkel, hirdetéseikkel, a különféle fogások között pedig megjelentek a lájkokat pénzért kínáló szolgáltatások is. Lévai Richárd, aki több mint tíz éve foglalkozik online-marketinggel, arról beszélt munkatársunknak, miért nem javasolja ezt a megoldást.
- Vagy valós, de nem releváns, külföldi profilokról kezdenek el lájkolni, vagy az is előfordul, hogy olyan Facebook-alkalmazásokat készítenek, amelyek nagy tömegeket képesek megmozgatni, és feltétellé teszik az adott oldal lájkolását, akár a felhasználók tudta nélkül - írta le a „rajongószerzések" mikéntjét a szakember.
Véleménye szerint az így megjelent rajongók csak azok számát mutatják, akiket legalább egyszer sikerült elérni, ugyanakkor egy másik mutató, hogy valójában hányan beszélnek az adott szolgáltatásról oldalról, már sokkal beszédesebb.
A másik problémája ezen vásárlásoknak, hogy ha olyan embereket sikerült összegyűjteni, akiknek nincs közük az adott témához, a profiljuk hírfolyamából előbb-utóbb ki fognak kopni ezek a bejegyzések. A posztokat a hírfolyamban tartó kiemelt bejegyzés státusz ugyanakkor megvásárolható, de az erre költött összeg Lévai szerint felesleges, mert ugyan hiába ér el sok felhasználót, jó részük szinte teljesen érdektelen a szóban forgó termékkel, szolgáltatással szemben.
- Ezért nem vásárolok senkitől sem lájkokat, ahogyan más, olyan cégek sem, akik üzleti eredményeket szeretnének elérni a közösségi marketing segítségével. Inkább használok hirdetést, keresztmarketinget, célzott nyereményjátékot, vagy bármilyen más megoldást, ahol célzottan tudok eljutni valódi emberekhez, akiket érdekelhet az, hogyan tudok neki segíteni. Ezt javaslom mindenki másnak is a lájkvásárlás helyett - összegzett Lévai a témát feldolgozó írásában.
Az egykor négymillió aktív taggal működő Iwiw visszaesése fényében arra is kíváncsiak voltunk, hogy a marketing tanácsadó szerint még mennyi fantázia, lehetőség van a Facebook-ban.
Lévai Richárd úgy válaszolt, hogy egyelőre ő sem látja, hogy milyen irányba mennek a jövőben a felhasználói preferenciák, de nem véletlen, hogy ez a közösségi oldal egyre erősebben fordul a mobil-alkalmazások irányába.
- Ha lesz is változás, nyilvánvalóan nem azonnal zajlik le, ahogy az Iwiw visszaesése sem rövid idő alatt történt. Ezért úgy gondolom, hogy a Facebook-ban még két-három év biztos, hogy van - összegzett.
B. G.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Vajon a májussal a szokatlanul hűvös...
- Több mint ezer tartalékos tett esküt,...
- Lottó, lottó, a heti remény: itt van...
- Böde az élvonal történetétnek...
- Szili Katalin: nem egymás mellett,...
- Páva Zsolt: "kiálltuk a próbát"
- Helyszínelés miatt állt le reggel a...
- Gázolt a vonat, késtek a járatok a...
- Pécsi és mohácsi vállalkozások...
- Pécsi kórházban látták utoljára a...