Vizsgálatot indítanak az áramkimaradások miatt

2009. január 30. péntek 16:56

Vizsgálatot indít a Magyar Energia Hivatal annak megállapítására, hogy az E.ON a szabályoknak megfelelően végezte-e tevékenységét a nyugat-dunántúli üzemzavar megelőzésére és mielőbbi elhárítására - tájékoztatta Grábner Péter főosztályvezető pénteken az MTI-t. A szolgáltató azt ígéri, hogy péntek estére minden lakossági fogyasztónál lesz áram a Nyugat-Dunántúlon.

Grábner Péter kiemelte, hogy a Magyar Energia Hivatal csak a szabályozó eszközökkel tud hatni a szolgáltatás színvonalára. A vállalkozásoknak üzleti érdekük az üzemzavar mielőbbi elhárítása, amit a szabályozó hatóság is megkövetel - tette hozzá.

Patay László, az E.ON Észak-dunántúli Áramszolgáltató Zrt. igazgatósági elnöke azt közölte az MTI-vel, hogy péntek estére minden lakossági fogyasztónál lesz áram a Nyugat-Dunántúlon.

Hozzátette, hogy a 70 ezer fogyasztójukat érintő áramkimaradások a január 28-i rendkívüli időjárás következményei. Kiemelte: ilyen ugyan harmincévente egyszer fordul elő, a társaságnak és szerződött partnereinek mégis rendelkezésükre áll minden eszköz az üzemzavar elhárításához. Példaként említette a lánctalpas járművet, amely azonban a szántóföldön a sárban ragadt és nem tudta elérni a javításra szoruló villanyoszlopot.

Kitért arra: az E.ON Észak-dunántúli Áramszolgáltató évente mintegy 20 milliárd forintot költ hálózatfejlesztésre, és ez az összeg eléri a 30 milliárdot, ha az E.ON másik dunántúli érdekeltségét, dél-dunántúli áramcégét is beleszámítjuk.

Patay László hangsúlyozta, hogy a mostani üzemzavar jellemzően erdős, illetve nehezen megközelíthető területeken keletkezett, és a társaság a lehető legrövidebb időn belül megpróbálja elhárítani a hibát. Közlése szerint a cégnek minden bizonnyal még egy-másfél hónapon keresztül lesz munkája a helyreállítással, és kára várhatóan meghaladja a 100 millió forintot.

Kiemelte, hogy extrém időjárási helyzet volt, nem lehetett számolni ilyen méretű üzemzavarokra, és a körülmények is nehezítették a kárelhárítást.

"A mi értelmezésünk szerint ez rendkívüli időjárási helyzetnek számít" - fogalmazott, hozzátéve: a szolgáltató a segítségnyújtás lehetőségét vizsgálja azoknál a lakossági ügyfeleknél, ahol több mint 48 órán át szünetelt az áramszolgáltatás.

Arra a kérdésre, hogy fogadják-e a lakossági vagy intézményi kárigényeket, Patay László azt közölte: konkrét igényekről még nem tud.


(mti)