Mintha nem is egy nyelvet beszélnének

2010. május 20. csütörtök 09:28

Gyökeresen ellentétesen látják a diákok tanulmányi előmenetelét a pedagógusok és a szülők, akik a fogadóórákon is gyakran elbeszélnek egymás mellett - idéz egy vizsgálatot a csütörtöki Népszabadság.

A diaktanito.hu magántanár-közvetítő szervezet által az idén áprilisban és májusban végzett kutatás során összesen 724 pedagógus és 743 szülő töltött ki 14-14 kérdésből álló kérdőíveket.

A szülők 91 százaléka úgy gondolja, hogy gyermeke segítséggel vagy egyedül, de föl tud készülni az órákra. A pedagógusok 86 százaléka ezzel szemben azt mondja, hogy nem készülnek eleget a diákok. Ennek oka 42 százalékuk szerint a segítség hiánya, 44 százalékuk szerint pedig a lustaság és a linkség.

A szülők ugyancsak 91 százaléka véli úgy, hogy gyermeke jól vagy közepesen tanul. A pedagógusok 90 százaléka azonban problémásnak látja a helyzetet, ezen belül 42 százalékuk úgy gondolja, hogy kevés az igazán jó és tehetséges gyerek, 12 százalékuk szerint a helyzet "közelít a siralmashoz".

(mti)