Megalakult a "Hentesnél evők baráti köre" a Facebookon

2011. július 09. szombat 08:40

Megalakult a

Lezárult az Agrármarketing Centrum (AMC) idei "magyar sertés" kampánya, amelynek célja a magyar sertéshús vásárlásának előmozdítása, a tudatos vásárlás növelése volt - tájékoztatta az MTI-t a szervezet közleményében.

Az AMC egyebek mellett a hagyományos tömegkommunikációs formák, PR- és közösségi médiás eszközöket vonultatott fel a kampányban.

A televíziós kampány a korábbi "Válasszunk magyar terméket!" filmre építve nem annyira a magyar sertés minőségére, gasztronómiai értékeire koncentrált, mint inkább a hazai vásárlást ösztönözte azzal, hogy bemutatta: miként járul hozzá a fogyasztó a magyar munkahelyek megőrzéséhez, ha magyar sertéshúst vásárol.

A hangsúlyos PR-kampány a női lapokat és a gasztronómiai portálokat célozta meg. Ennek keretében a legfőbb üzenet az volt, hogy a magyar sertéshúst a takarmányok minősége az importhúsok fölé pozícionálja. A mondanivalót mesterszakács, független szakállatorvos, valamint szakértő dietetikus tolmácsolta annak érdekében, hogy eloszlassák a sertéshús fogyasztásával kapcsolatos indokolatlan aggályokat - olvasható a közleményben.

A hagyományos tömegkommunikációs formákat és a PR-eszközöket egy markánsabb, jobbára férfiaknak szóló közösségi médiakampány egészítette ki, amelynek középpontjában a "Hentesnél evők baráti köre" elnevezésű Facebook-közösség állt. Az oldal fel kívánja támasztani, meg kívánja erősíteni a hentesnél étkezés hagyományát. A csoporthoz eddig 119 tag csatlakozott, köztük több hentes, ami elegendő alapot jelent ahhoz, hogy a lap önálló életre kelve a kampány lezárulta után is hozzájáruljon a magyar sertéshús fogyasztásának növeléséhez - áll a közleményben.

(mti)