Élesedő kampány - politológusok

2010. március 01. hétfő 21:52

A korábbiaktól sok tekintetben eltérő, a következő hetekben pedig egyre intenzívebbé váló országgyűlési választási kampányra számítanak a Nézőpont Intézet és a Political Capital munkatársai.

A politikai szakértők az Európai Kampánystratégiák 2009 című kötet hétfői, budapesti bemutatója után értékelték az eddigi választási kampányt.

Mráz Ágoston Sámuel, a Nézőpont Intézet kutatási igazgatója szerint a kampány furcsaságát elsősorban az adja, hogy az elmúlt választások nyitottságával ellentétben most már előre eldőlni látszik a következő miniszterelnök személye.

Az áprilisi választások ugyanakkor ennek ellenére is tartogatnak még kérdőjeleket, köztük például azt, hogy ki szerzi meg a második legerősebb parlamenti frakciót, sikerül-e a Fidesznek kétharmados többséget szereznie, illetve hogyan alakul az országgyűlési mandátumok eloszlása - fűzte hozzá.

Gyulai Attila, a Political Capital ügyvezető igazgatója a kampány intenzitásának emelkedésére számít a következő hetekben, a két választási forduló között pedig rég nem látott hevességűvé is válhat a szavazatokért folyó verseny.

Kiemelte: a kampány erősen mozgósító jellege is valószínűsíthető, mivel a pártok egyre inkább igyekeznek majd nemcsak a médián keresztül, hanem közvetlenül is - interneten és mobiltelefonon - elérni a választókat.

Az elemzők egyetértettek abban, hogy a választások elsősorban az MDF, illetve a voksolás után "kemény belharcok" elé néző szocialisták számára tartogatja a legnagyobb veszélyeket, míg a legnagyobb meglepetést a Lehet Más a Politika (LMP) okozhatja.

(mti)