Egymilliárd forint jut idén bormarketingre

2011. február 24. csütörtök 13:55

Körülbelül egymilliárd forint jut 2011-ben bormarketingre, amelynek rendszerét a Bormarketing Bizottság át szeretné alakítani - mondta a bizottság elnöke Szekszárdon.

Geönczeöl Attila a szekszárdi hegyközség Mátyás napi borünnepén arról számolt be, hogy jelenleg 596 millió forint szabadon felhasználható keret áll a bizottság rendelkezésére, 320 millió forint pedig már lekötött forrás. A literenként 5, illetve 10 forintos forgalomba hozatali járulékból származó, várhatóan egymilliárd forintos idei kerettel kapcsolatban megjegyezte: ez megegyezik a Borsodi Sörgyár marketingre fordított összegével.

A jelenleg 12 taggal működő, egyébként 13 fős bizottság elnöke az eddigi döntésekről elmondta: a tél végi vörösborkampányra nyolcvanmillió forintot, a Duna Borrégió imázskampányára hatvannégymillió forintot szavaztak meg. A régiós népszerűsítést szolgáló kisprojektekre százhuszonötmillió forintot hagytak jóvá, az idei nemzetközi kiállításokon való megjelenést kilencvenhárommillió forinttal támogatja a bizottság.

Két projekt - a nyolcvanmillió forintos tavaszi fehérbor kampány, valamint az ötvenmillió forintos borszerda elnevezésű akció - lebonyolítását újra tárgyalják - fűzte hozzá. Geönczeöl Attila szólt arról, hogy a bormarketing rendszerének átalakítására vonatkozó javaslattal fordult a vidékfejlesztési miniszterhez.

A jelenleg kétszereplős, az Agrármarketing Centrumot (AMC) és a bizottságot tartalmazó rendszerből hiányzik egy operatív munkát végző iroda, ennek létrehozását javasolják - tette hozzá. A bizottsági elnök úgy vélte: az AMC inkább "kifizetőhely", mint marketingiroda, amely három-négy külső marketing ügynökséget bíz meg a munkákkal. A tél végi vörösbor kampány esetében a szakmai felügyelet hiányát rótta fel az AMC-nek. A szakember kitért arra, hogy a sikeres bormarketinghez jelenleg hiányoznak a friss piaci adatok, ágazati információk, valamint egyes szakemberek szerint a 2009-2013-as közösségi bormarketing stratégia is elavult.

(mti)