Az interneten már többen hirdetnek mint a lapokban

2014. március 04. kedd 17:53

Az online ma már a második legnagyobb szelet a hazai reklámtortában is - írja a Marketing és Média című szaklap. A Magyar Reklámszövetség a korábbi évek bejelentéseinél jóval korábban, a társszövetségekkel együtt ma mutatta be a 2013. évi reklámköltési adatokat. Immáron 14. alkalommal gyűjtötték össze a piaci adatokat

 

A reklámtorta túlnyomó részének alapját a korábbi éveknek megfelelően a szakmai szervezetek adatgyűjtése képezi - idén a televíziós és rádiós reklámköltéseket az adott szektorok szakmai szervezetei külön gyűjtötték.

Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke, és Hivatal Péter, az MRSZ alelnöke elmondta, hogy a korábbi évekhez hasonlóan, a médiatípusok nagy része körében auditált adatok alapján születtek meg a számok, ahol az auditált adatok beszerzésére nem volt lehetőség, ott a szakmai szervezetek szakértői becsléseket használtak a reklámköltés nagyságának meghatározására.

Az adatok gyűjtésében résztvevő társszövetségek közül Novák Péter, az IAB Hungary elnöke azt emelte ki, hogy a digitális reklám szempontjából mérföldő a 2013. év, "hiszen immár a második legnagyobb szelete a reklámpiacnak. Az előrejelzések szerint javuló gazdasági környezet várakozásunk szerint további növekedést hoz a digitális marketing és média számára." Novák Péter azt is mondta, hogy a számok alapján nagyon komolyan növekedet a mobilreklámozás is.

Forrás: mmonline.hu