Pónival tesztelték a fogyasztókat

2010. szeptember 03. péntek 17:30

Pónival tesztelték a fogyasztókat
Az elmúlt hetekben egy elveszett póni óriásplakátja borzolta a kedélyeket a fiatalabb reklámfogyasztók körében. A póni a Magyar Közterületi Média Szövetség kampányát segítette, amellyel a közterületi hirdetések hatását vizsgálták - sikerrel.

A nagy médiavisszhangot is kiváltó kreatív kezdeményezés egyik nem titkolt célja az volt, hogy más médiatípusokon futó kampányrészektől elkülönülten tegye vizsgálhatóvá a közterületi hirdetések eredményeit – írja a Heti Válasz internetes kiadása.

A Magyar Közterületi Média Szövetség felkérésére a kampány hatékonyságát az Ipsos mérte. A kutatásból kiderült, hogy az elveszett póni már a második héten elérte a legmagasabb észlelési értéket: a budapesti lakosok 56 százaléka tudta felidézni a plakátot, ennyien mondták, hogy már találkoztak vele.

Ezek az eredmények megerősíthetik azokat a feltevéseket, amely szerint a közterületen a kéthetes kampányok felé fog elmozdulni a reklámozás. Ezt a tendenciát támasztja alá az is, hogy a spontán felidézés két hét után csökkenni kezdett (spontán módon az új, de már felépült kampányokat említik az emberek), és egyre inkább segíteni kellett a megkérdezetteket az emlékezésben.

A pónis kampány másik fontos tanulsága, hogy önálló eredményei is figyelemreméltóan magasak, hiszen nem szerepelt más médiában, ami az áthallás miatt erősíthette volna a hatását. Kiemelendő ugyanakkor a kampány által generált WOM (Word Of Mouth) hatás is: az internetes közösségek találgatásai, a rádió és tévéműsorok érdeklődése és foglalkozása a kampánnyal, nem utolsó sorban pedig a második, a póni megtalálásáról szóló plakát humoros átalakításai mind azt mutatják, hogy a jól eltalált képi elemek, valamint a megfelelő üzenet párosítása sikert és ismertséget hozhat az adott márkának.

Forrás: hetivalasz.hu