Alacsonyan száll a Bumeráng?

2010. augusztus 06. péntek 16:55

Alacsonyan száll a Bumeráng?
Bepanaszolták a Gazdasági Versenyhivatalnál a Bumerángot, amely a leghallgatottabbnak reklámozza magát. Az adatok ezt kérdésessé teszik – írja a Bors.

Már a Gazdasági Versenyhivatalhoz is begyűrűzött a két nagy kereskedelmi rádió csatája, amelyben az utolsó, májusban nyilvánosságra hozott, nagy mintán végzett felmérés szerint a Class FM vezet a Neo FM előtt. Ez igaz a reggeli show-kra is. Bochkorék Bumerángja azonban még az előző eredményre támaszkodva a legjobb és a leghallgatottabb reggeli műsorként reklámozza magát. Valószínűleg emiatt kereste meg a hivatalt a bejelentő, aki szerint a Neo megtéveszti a hallgatókat és a hirdetőket.

– A panaszt befogadtuk, de még harminc napra van szükségünk annak eldöntéséhez, hogy jogos-e a felvetés, indítunk-e vizsgálatot az ügyben – mondta Tóth Ágnes, a GVH munkatársa a Borsnak.

A Bumerángnak otthont adó Neo FM-nél meglepődtek, hogy ilyen összefüggésben került terítékre a nevük. Állításuk szerint májusban, a 12 000 fős felmérésben valóban a második helyre szorultak a kereskedelmi rádiók versenyében, de azóta a kisebb, kétezer fős mintavételek azt mutatják, visszavehetik a vezetést.

– A teljes népességre vonatkozó júniusi adatok a reggel hat és délelőtt tíz közötti sávban a Bumeráng, azaz a Neo FM előnyét mutatják. Ugyanez a helyzet, ha az első félév összevont adatait vizsgáljuk. Mivel a mérés nagyon sok elemmel dolgozik, ezért természetes, hogy a feldolgozás és a prezentáció módjától függően különféle eredmények jeleníthetők meg. Mint ahogy az is, hogy minden rádió a számára kedvező dolgokra igyekszik felhívni a figyelmet. Mi is. Mindemellett örülünk, hogy erős versenytársaink vannak, mert ez még jobb teljesítményre sarkallja a Bumeráng és a Neo FM munkatársait, egyben értékessé is teszi az eddigi eredményeket – nyilatkozta Hegyi György, a rádió főszerkesztője. A Bors szerette volna Bochkor Gábort is megszólaltatni, de ő nem élt a lehetőséggel. Megkérdezték viszont a rivális Class FM véleményét.

– A verseny szoros, a két műsor fej-fej mellett halad, havonta lehetnek kisebb különbségek az egyik, vagy a másik javára, ezek azonban havi részadatok. A legreálisabb képet a hallgatottság alakulásáról a nagy mintán, közel 12 000 ember megkérdezése mellett végzett, májusi hallgatottsági mérési hullám nyújt. Ennek alapján jelenleg országosan a Class FM a leghallgatottabb rádió és a Morning Show a leghallgatottabb reggeli rádióműsor. Ettől kezdve már a hivatal dolga elbírálni az ügyet – nyilatkozta Pakots Zsolt vezérigazgató.

Forrás: Bors