Végre európai buszmegállóink lesznek?

2008. augusztus 19. kedd 21:29

Végre európai buszmegállóink lesznek?
A város helyi járatú buszok megállóhelyein a kilencvenes évektől kezdve felállított alkalmatosságok mára finoman szólva is "fényüket vesztették", ráadásul az azok üzemeltetését végző cég által kötött másfél évtizedes szerződés a város számára előnytelenné vált az idők során. A Pécs Holding Városi Vagyonkezelő Zrt. (PHVV) kezdeményezésére most ismét tárgyalóasztalhoz ültek a buszvárók régi-új gazdáival.

Mint a Pécsi Újság.hu korábban beszámolt róla, a városüzemelési társaság új vezetése már a télen kilátásba helyezte: amennyiben nem változtatják meg az idővel előnytelenné vált szerződést, akár új üzemeltetőt is készek keresni a pécsi buszvárók működtetésére,  s nem hosszabbítják meg a jelenlegi partnerrel, az Intermédia-Stop Kft.-vel a fennálló kontraktust.

Akkor még jó ötletnek tűnt...

Az önkormányzat 1991 végén hozta tető alá azt a tizenöt éves megállapodást az Intermédia-Stop Kft.-vel, amely alapján a cég reklámhordozókat is tartalmazó és reklámozásra alkalmas buszváróhelyek kihelyezéséről, azok fenntartásáról, karbantartásáról, és takarításáról gondoskodott. A megállókban megjelenő reklámfelületek értékesítéséből származó bevételeket a cég kapta, nem kellett területhasználati díjat fizetnie, s a villanyáram költségeit is átvállalta a város.

Ez többek között jelentős mennyiségű reklámfelületet átengedett az üzemeltetőnek az alkalmatosságok értékének fejében, s a város állta az éjszakai kivilágítás költségeit is.

Mint azt a PHVV üzemeltetési igazgatója, Márfy Miklós kérdésünkre elmondta: végül az egyeztetések után egy teljesen új szerződést kötöttek korábbi partnerükkel, amelynek jeleit már a városlakók is észrevehették az elmúlt napokban. A megállapodásban a reklámfelületekért és a villanyért immáron fizetnie kell az Intermédiának, valamint teljes felújítást is végre kell hajtania a beállókon.

Ez a megrongálódott, elrozsdásodott padok és üvegfelületek cseréjét, a graffitik és a kiragasztott plakátok eltávolítását, valamint a várók egységes kék színűre történő mázolását jelenti.

Márfy Miklós szerint a kialkudott kontraktus az eddiginél lényegesebb jobb pozícióba hozza a vagyonkezelőt, s közvetve a várost. A pluszbevételekből ugyanis a remények szerint több juthat kátyúzásra vagy éppen kaszálásra is a jövőben.

Korb Zoltán - Illusztráció: Dittrich Éva