Újítaniuk kellene a belvárosi üzleteknek, ha életben akarnak maradni - mondja Farkas Zoltán

2014. május 20. kedd 20:54

Újítaniuk kellene a belvárosi üzleteknek, ha életben akarnak maradni - mondja Farkas Zoltán

Az Árkád megjelenése keltette konkurencia miatt több változtatásra is szükség van annak érdekében, hogy az egyre inkább kiürülő pécsi belváros visszanyerje egykori vásárlóseregét. Farkas Zoltán, a Pécs Belváros Egyesület vezetője azt mondja, a parkolási rendszertől egészen a szállodásokkal való kapcsolatig több mindent át kellene gondolni.

A Pécs Holding Zrt. irányításával javában zajlik a pécsi belváros újratöltése. Az új bérlők megjelenése már pozitív folyamat előszele lehet, ám még messze vagyunk attól, hogy a Király vagy éppen a Ferencesek utcája régi fényben tündököljön.


A Pécs Belváros Egyesületet vezető Farkas Zoltán érdeklődésünkre úgy fogalmazott, „a város és a kereskedők is követtek el hibákat az elmúlt időszakban, ezeken a gyakorlatokon változtatni kell".

- Összetett kérdésről van szó. Önmagában például az, ha az üzletek tovább tartanának nyitva, nem oldaná meg a problémát. Szorosabb kapcsolat szükséges a tulajdonosok és a városvezetők között, érdemes lenne akár napi vagy heti szinten egyeztetni a lehetőségekkel kapcsolatban - mondta a belvárosi lakókat és az üzletek üzemeltetőit is tömörítő egyesület elnöke, aki egyben egy Király utcában található borszakbolt vezetője is.

Hozzátette, a vásárlók visszacsalogatásához szükséges többek közt, hogy a mostaninál több helyen lehessen bankkártyával (ami a kereskedőkre kivetett magas banki jutalékok miatt egyelőre nem túl életszerű - a szerk.) fizetni, de meglátása szerint a parkolási rendszert is alaposan át kellene alakítani.

- Ezek mellett fontos, hogy az üzletek jelenlegi bérleti díját racionalizálják, amely nem feltétlenül jelent minden esetben árcsökkentést. Arra van szükség, hogy a bérlésért fizetett összeg módosításával arra ösztönözzék a boltosokat, hogy folyamatosan keressék az újítási lehetőségeket - sorolta az egyesület álláspontját Farkas Zoltán.

Szerinte elengedhetetlen, hogy a belvárosi üzlettulajdonosok összehangolják a szolgáltatásaikat, s „közös programokra és marketingre is szükség van".

- Elősegíthetné a belvárosi boltok ismertségét, ha tájékoztató anyagok kerülnének a pécsi szálláshelyekre. Ezek segítségével informálhatnánk a turistákat, hogy az egyes üzletekben milyen termékek vagy szolgáltatások érhetők el - fogalmazott az egyesület elnöke, aki kiemelte, sok múlik azon, hogy sikerül-e visszahozni a „boldog békeidők" hangulatát a belvárosba.

 

Képünk a Király utcában készült. 

Palotás P. - Fotó: Kálmándy Ferenc