Portaszolgálattal segítené a rendfenntartást a város a hírhedt Lánc utcai épülettömbben

2019. június 18. kedd 13:27

Portaszolgálattal segítené a rendfenntartást a város a hírhedt Lánc utcai épülettömbben

A város egyik rossz hírű része a Lánc utcában lévő, 130 lakást magában foglaló háztömb. Az önkormányzati ingatlanokban élők egy része - akik között vannak, akik illegálisan tartózkodnak ott - megkeseríti a többség életét: rendszeresek a balhék, a hangoskodás, illetve a drogprobléma is jelen van a környéken. Őri László, Pécs szociális ügyekért felelős alpolgármestere közölte: a tervek szerint segítséget nyújtanak a szociálisan nehéz helyzetben lévőknek, illetve a rend érdekében is lépéseket tesznek. 


Az 1980-ban épült Lánc utcai épülettömböt eredetileg úgynevezett garzonházi bérlet céljából húzták fel, ahova elsősorban fiatal házaspárok, illetve gyermeküket egyedül nevelő szülők költözhettek be. Az önkormányzat az igényekhez igazodva az elmúlt időszakban egyre inkább szociális bérlakásokként hasznosította az ingatlanokat, így az ott élők összetétele jelentősen megváltozott. Mind gyakoribbá vált a közüzemi hátralékok felhalmozása, megjelentek az önkényes lakásfoglalók, illetve az épület műszaki állapota is leromlott.

Napjainkra odáig fajult a helyzet, hogy sokak szerint a város talán legveszélyesebb része a Lánc utca, ahol gyakoriak a kisebb-nagyobb balhék, a drog- és az alkoholfogyasztással összefüggő problémák pedig szinte mindennapos jelenségek.

A pécsi önkormányzathoz rendszeresen érkeznek panaszok a tarthatatlan állapotokkal kapcsolatban, ezért a városházán úgy döntöttek, lépéseket tesznek. A felzárkóztatásról szóló, rendészeti elemeket is tartalmazó programról csütörtökön szavaz majd a képviselő-testület. 

- A célunk kettős: egyrészt a szociálisan nehéz helyzetben lévő pécsieknek szeretnénk segítséget nyújtani, másrészt a környék lakóinak érdekében a jelenleginél nagyobb rendet biztosítani - fogalmazott megkeresésünkre Őri László alpolgármester.

A konkrétumokkal kapcsolatban megtudtuk, a tervek szerint az épületben portaszolgálatot indítanak, valamint kialakítanak egy irodát. Az utóbbi helyen dolgozó szociális szakemberek egyenként mérnék fel az ingatlanokban élők helyzetét, és ez alapján készítenének majd egy úgynevezett fejlesztési tervet. 

A feladat ellátásához az idei évben hatmillió forint szükséges. Az összeget a tavalyi szabad pénzmaradvány terhére biztosíthatja az önkormányzat, amennyiben a képviselő-testület rábólint az erről szóló előterjesztésre. Az ezt követő esztendőkben a program költségvetése jelentősen emelkedne: 2020 és 2022 között évente 18 millió forintot költenének el a célok megvalósítása érdekében. 

Palotás Péter - Fotó: Dittrich Éva