Országimázs: pécsi tudós az élen

2009. április 07. kedd 19:57

Országimázs: pécsi tudós az élen
Országmárka Tanács néven az év elején hozta létre a kormány azt a testületet, amelynek célja, hogy kidolgozzon egy olyan marketing-stratégiát, amely egységbe foglalja a Magyarországról kialakítandó képet. A szervezet pécsi illetőségű elnöke szerint nem egy új kampány elindítása a cél.

A Hiller István kultuszminiszter társelnökletével irányított szakemberek feladata egy olyan kommunikációs-, és marketing-stratégia kidolgozása, amely hosszútávon egységessé teheti hazánk külhoni kommunikációját.

Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem tanára, az Országmárka Tanács elnöke elmondta, két évre kaptak megbízást, s a tagok külön díjazás nélkül végzik munkáját - éppen azért, hogy elkerüljék azokat a vádakat, miszerint politikai indíttatásból dolgoznának.

A tanács munkája egyelőre az, hogy az eddig meglévő kutatásokat összegyűjtsék, nem szeretnének ugyanis a nulláról indulni, inkább a már meglévő bázisra, szakmai anyagokra támaszkodnának - mondta, majd hozzátette: tevékenységük során olyan szervezeteket keresnek fel, amelyek e tekintetben érintettek lehetnek, így a Magyar Turizmus Zrt.-t, az ITD Hungary-t (Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökség), az Agrármarketing Centrum Kht.-t, valamint a kulturális és a külkapcsolatokért felelős szervezeteket.

Az elnök szerint a tanácstagok augusztusra dolgozhatnak ki egy olyan koncepciót, mely ajánlásokat fogalmaz meg a már említett szervezeteknek.

Hangsúlyozta, az ország jelenlegi helyzetében nem lehet az céljuk, hogy egy új marketing-kampányt indítsanak, egyelőre az is eredmény lenne, ha hazánkról egységes kép jelenne meg külföldön.

Képünkön: a belváros egyik kincsének számító Cella Septichora.

B. M. - Fotó: Dittrich Éva