Októberben jön a BMW X1

2009. július 13. hétfő 19:45

Októberben jön a BMW X1
Első ízben élhető meg a BMW X-modellek jellegzetes karaktere immár az alsó-középkategória prémium modelljében is: a BMW X1 a vezetés BMW-re jellemző intenzív élményét egy újabb formában hozza el ebbe a járműkategóriába. A gépkocsi októberben jelenik meg a piacon.

A BMW X-modellek családjának legfiatalabb tagja a nagyvárosok forgalmában, illetve azon kívül is a meggyőző, sokoldalú sportosság és mozgékonyság megtestesítője.

Kiemelkedő képességű hajtástechnikáival - amelyek között a BMW xDrive intelligens összkerékhajtási rendszer is szerepel -, valamint modern és jól variálható belső terével a BMW X1 ideális feltételeket biztosít a sokrétű és élményekben gazdag mobilitás megvalósítására. A vezetés vérpezsdítő élményét a megemelt üléspozíció és az egyértelműen a vezetőre összpontosító „cockpit" még intenzívebbé teszi, míg a tágas hátsó utastérben három teljes értékű ülés áll rendelkezésre.

A három részre osztott, dőlésszögében is állítható hátsó üléstámla révén a csomagtartó térfogata 420-ról egészen 1350 literesre bővíthető. A BMW X1 magas fokú funkcionalitását számos különféle rakodóhely fokozza, az opcióként kapható panoráma üvegtető pedig még bőségesebb térérzetről gondoskodik.

A BMW X1 új magasságokba emeli a mércét a vezetés élvezete terén a prémium alsó-középkategóriában. A BMW EfficientDynamics fejlesztési koncepciója révén a menetteljesítmények és az üzemanyag-fogyasztás viszonya tekintetében egyértelműen a legkedvezőbb adottságokat mutathatja fel a BMW X-modellek vetélytársai körében. A BMW X1 palettáján egy hathengeres benzinmotor és három négyhengeres dízel sorakozik. A BMW X1 xDrive28i legnagyobb teljesítménye 190 kW/258 LE. A BMW X1 sDrive18d pedig hátsókerék-hajtásával és 5,2 literes átlagos üzemanyag-fogyasztásával, illetve kilométerenként 136 gramm széndioxid-kibocsátásával a a lehető leggazdaságosabb módon kínálja a vezetés spontán élményét.

„Mint a BMW minden X-modellje, a BMW X1 szintén egy új, egyértelműen körülhatárolt piaci szegmensben történő megjelenésünket képviseli" - hangsúlyozta Dr. Klaus Draeger, a BMW AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „A BMW X1 teljes fejlesztési folyamata a vezetés immár az alsó-középkategóriában is nyújtott egyedülálló élménye, illetve a BMW X-modellek vetélytársai körében kiemelkedőnek számító gazdaságosság jegyében zajlott."

A BMW X1 magyarországi piaci bevezetése 2009 októberében lesz.


Motorválaszték:

BMW X1 xDrive28i:
Soros, hathengeres benzinmotor kombinált magnézium-alumínium forgattyúházzal, VALVETRONIC és Kettős-Vanos rendszerekkel
Összlökettérfogat: 2.996 cm3
Max teljesítmény: 190 kW/258 LE / 6.600 1/min
Max. forgatónyomaték: 310 Nm / 2.600-3.000 1/min
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (EU): 9,4 l/100 km
CO2-emisszió (EU): 219 g/km

BMW X1 xDrive23d:
Soros, négyhengeres dízelmotor teljes egészében alumínium forgattyúházzal, Kettős Turbófeltöltővel (BMW TwinPower Turbo) és common-rail közvetlen befecskendezéssel
Összlökettérfogat: 1.995 cm3
Max teljesítmény: 150 kW/204 LE / 4.400 1/min
Max. forgatónyomaték: 400 Nm / 2.000-2.250 1/min
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (EU): 6,3 l/100 km
CO2-emisszió (EU): 167 g/km

BMW X1 xDrive20d:
Soros, négyhengeres dízelmotor teljes egészében alumínium forgattyúházzal, a kompresszoroldalon változó lapátgeometriájú turbófeltöltővel és common-rail közvetlen befecskendezéssel
Összlökettérfogat: 1.995 cm3
Max teljesítmény: 130 kW/177 LE / 4.000 1/min
Max. forgatónyomaték: 350 Nm / 1.750-3.000 1/min
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (EU): 5,8 l/100 km
CO2-emisszió (EU): 153 g/km

BMW X1 sDrive20d:
Soros, négyhengeres dízelmotor teljes egészében alumínium forgattyúházzal, a kompresszoroldalon változó lapátgeometriájú turbófeltöltővel és common-rail közvetlen befecskendezéssel
Összlökettérfogat: 1.995 cm3
Max teljesítmény: 130 kW/177 LE / 4.000 1/min
Max. forgatónyomaték: 350 Nm / 1.750-3.000 1/min
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (EU): 5,3 l/100 km
CO2-emisszió (EU): 139 g/km

BMW X1 xDrive18d:
Soros, négyhengeres dízelmotor teljes egészében alumínium forgattyúházzal, a kompresszoroldalon változó lapátgeometriájú turbófeltöltővel és common-rail közvetlen befecskendezéssel
Összlökettérfogat: 1.995 cm3
Max teljesítmény: 105 kW/143 LE / 4.000 1/min
Max. forgatónyomaték: 320 Nm / 1.750-2.500 1/min
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (EU): 5,7 l/100 km
CO2-emisszió (EU): 150 g/km

BMW X1 sDrive18d:
Soros, négyhengeres dízelmotor teljes egészében alumínium forgattyúházzal, a kompresszoroldalon változó lapátgeometriájú turbófeltöltővel és common-rail közvetlen befecskendezéssel
Összlökettérfogat: 1.995 cm3
Max teljesítmény: 105 kW/143 LE / 4.000 1/min
Max. forgatónyomaték: 320 Nm / 1.750-2.500 1/min
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (EU): 5,2 l/100 km
CO2-emisszió (EU): 136 g/km

(X)