Okmányiroda: sok az ügyfél, így csökkentik(!) a nyitvatartást

2008. június 17. kedd 21:50

Okmányiroda: sok az ügyfél, így csökkentik(!) a nyitvatartást
Érdekes módját választotta a Polgármesteri Hivatal az egyre növekvő ügyfélszám keltette nehézségek leküzdésére: csökkentené ugyanis az okmányiroda nyitva tartási idejét, hogy a munkatársak "a beérkezett kérelmeket fel tudják dolgozni".

Négy év alatt ötödével nőtt az ügyfelek száma a pécsi okmányirodán: tavaly már több mint százezren fordultak meg a Kossuth téren, s a tendenciát figyelve idén még többünknek lesz intéznivalója a hivatalban.

Az adóügyeknél megvolt a kurtítás

Nemrégiben az adóügyi osztályon is hasonló lépésre kényszerült a hivatal: ott a pénteki napon szüntették meg az ügyfelek fogadását. Jelenleg egyébként - immár a módosítással - a következőképpen alakul az irodák nyitva tartása:
Folyamatos ügyfélfogadást tart az okmányiroda hétfőn és szerdán 8 órától 17 óráig, kedden 8.00 órától 16.00 óráig, csütörtökön és pénteken 8 órától 12 óráig.
Az adóügyi osztálynak ügyfélszolgálata hétfőn és szerdán 8 órától 17 óráig, kedden és csütörtökön pedig 8 órától 16 óráig.

De nemcsak ezzel indokolják a hivatal dolgozói a pluszmunkákból eredő egyre égetőbb problémákat, hanem a szakmai jegyzékben szereplő TEÁOR-számok változása miatt érkező újabb nyolcezer ügyfél kiszolgálásával is.

Egy új intézkedéssel azonban ahelyett, hogy a lakosok bosszúságait enyhítenék, s az egyre hosszabb várólistákat rövidítenék, a nyitvatartási időt csökkentik a hivatalnál: megszüntetik a csütörtöki teljes napos ügyfélfogadást - azaz júliustól ezen a napon csak délelőtt fogadnak bennünket.

Papp Judit, a város címzetes főjegyzője azzal indokolja a döntést, hogy a túlórák tekintetében eljutottak a munkavédelmi szabályok határáig, s a dolgozók - pedig nem kevés esetben még hétvégente is dolgoznak - sokszor képtelenek időben végezni a háttérmunkákkal. Ezért kértek az iroda munkatársai legalább egy délutánt a adminisztratív munkák elvégésére.

"Teljesen érthető, hogy szidnak bennünket az emberek, de egyszerűen fizikai képtelenség ennél többet dolgozni. Szívesen állítanánk be jóval több munkaerőt, azonban a munkaállomások számát a minisztérium határozza meg. Többször is kérelemmel fordultunk már az illetékesekhez, hogy biztosítsanak több számítógépet, ám a hely is szűkös a Kossuth téren - így ez a másik, ami behatárolja teljesítő-képességeinket" - világít rá a nehézségek gyökerére a jegyző asszony.

A magyarázkodás mindenesetre nem változtat azon, hogy az okmányiroda nem működik megfelelően, s ezt elismeri Papp Judit is.

Szerinte mindenképpen, s lehetőleg minél előbb, új épületet kellene keresni az intézménynek, ugyanis a jelenlegi kapacitásainak végső határát is elérték. Mint mondja, egy, a pécsi főposta épületéhez hasonló, sokkalta ügyfélbarátabb közegre lenne szükség, amely ráadásul a városközpontban van, s sok parkolóhely is található a környékén.

A bosszankodók mindenesetre addig is mehetnek máshová:

Mohácson, Szentlőrincen, Bólyban, Harkányban vagy éppen Szigetváron jelentősen kisebb a várakozási idő, ráadásul nemsokára valószínűleg Kozármislenyben is nyílik egy iroda.

Ez utóbbi a pécsi áldatlan állapotokon is segíthet a jegyző szerint.

Korb Zoltán - Fotó: Dittrich Éva