Muníció kerékpárút-hálózat fejlesztéséhez: sokan várják az elektromos bringákat

2016. szeptember 22. csütörtök 11:32

Muníció kerékpárút-hálózat fejlesztéséhez: sokan várják az elektromos bringákat

A pécsi kerékpárosok véleményét kérdezte meg az önkormányzat, ugyanis a városban a következő néhány évben legalább 30 százalékkal növelik a kerékpárutak hosszát, emellett az elektromos közösségi biciklis rendszert is fejleszti. Az online kérdőíveket több mint 1.100-an töltötték ki - jelentette a városfejlesztési és kommunális bizottság elnöke kedden. 

Oszoli Dénes (képünkön) emlékeztetett arra, hogy a következő hónapokban több százmillió forintot költenek el Pécsett kerékpáros fejlesztésekre. Az építkezések, forgalmi beruházások során az egyetemi karokat szándékoznak még inkább összekötni, ezzel egy időben pedig Pécs nagyobb városrészeit fonják majd össze egymással és a belvárossal.

Már közgyűlési döntés van például arról, hogy a Zsolnay dombtól a Budai vámig épül kerékpárút, emellett az előzetes tervek szerint Kertvárost bicikliút köti majd össze a belvárossal, a Zsolnay-negyed környékével.

Ezzel együtt a pécsi belvárost nem kerékpárral megközelítő helyiek és a turisták számára bérelhető elektromos kerékpárokat is üzembe állítanak szintén fejlesztési forrásokból.

- Az online kérdőívekre válaszoló, főként 20 és 50 év közötti pécsiek harmada kertvárosi volt, ami megerősíti előzetes terveinket, hogy a legsűrűbben lakott városrész elérhetőségén kell javítanunk. Az összes válaszadó harmada pedig munkába jár kerékpárjával az egyszerűbb és olcsóbb közlekedés miatt, emellett több mint 40 százalékuk hetente többször biciklizik - emelte ki az elnök.

Kiderült: míg a munkába járás minden városrészből leginkább a belvárost érinti, a Malomvölgyi tó a szabadidős kerékpározás legfőbb célpontja. Közkedvelt célpontok még a Mandulás, Állatkert, TV torony, a Tüskésréti tó és Égervölgy. Pécsen kívüli elsődleges célpont 52,5%-al Orfű, Abaliget.

Oszoli Dénes elmondta: a válaszadók közel fele pozitívan nyilatkozik az elektromos kerékpárok használatáról, kipróbálnák azt, akár rendszeres használókká válnának, többet kerékpároznának hatásukra.

A pécsi kerékpárutak minőségével a válaszadók legnagyobb részének nincsen problémája, ugyanakkor a többség többet látna szívesen és javítaná az összeköttetésüket. A kerékpárhálózat fejlesztési céljai egybecsengenek ezzel. A válaszadók azt is szeretnék, hogy az útvonalak, irányok legyenek kitáblázva. A legfőbb kitáblázandó úti célok között szerepel az egyetemekre és a különböző városrészek (belváros, Kertváros, Uránváros, stb.).

A kerékpárút-hálózat fejlesztésével kapcsolatos kérdésnél a válaszadók többsége a kerékpársáv kialakítását tartaná legcélszerűbbnek a lehetséges fejlesztések közül.

Oszoli utalt rá, hogy a Belváros-Budai Vám, illetve a Belváros- Kertváros útirányok a megkérdezettek leginkább használt útvonalai, azonban nincsen igazán nagy különbségek és kiemelkedően magas kedveltsége egyik iránynak sem. Ahogy a korábbi visszajelzések is mutatták, az orfűi kerékpárút a legnagyobb vonzerővel bíró, így Uránvárosból is az a legkedveltebb útirány. Kertvárosból pedig az Pellérd és a korábban is említett Malomvölgyi tó útvonal a legkedveltebbek.

A belvárosban a turisztikai célpontok irányába tartó útvonalak a legkedveltebbek, míg a Budai Vám irányából nincs olyan különbség a kedvenc útirányok között, mint az előzőekben megkérdezett városrészeknél.

A válaszadók közel 40 százaléka jelezte, hogy gyakran, akár napi szinte is használná a telepített elektromos kerékpárokat a belváros megközelítésére, azonban a megkérdezettek 30%-a egyáltalán nem használná azokat.

Oszoli Dénes azt mondta, a most kapott válaszok remek muníciót adnak a részletes tervekhez, az előzetes elképzelések finomhangolásához a következő hónapokban. A fejlesztések várhatóan jövőre el is indulnak.

.

Forrás: Pécs önkormányzata