Mislenyi kihajtó: csöbörből vödörbe
2009. június 06. szombat 09:06

Az 57-es út említett - többsávos - szakasza már korábban is fokozottan veszélyes volt, ugyanis pár száz méteren belül található két nagyobb kereszteződés is: Pécsről érkezve elsőként az üszögpusztai, utána pedig a kozármislenyi. Az eredeti állapothoz képest az új közelekedési rend szerint egy új, jobbra kanyarodó - körülbelül százötven méter hosszú - sávval bővítették az utat. Ennek végére a kisvárosba jobbra behajtók sávja elé elsőbbségadás kötelező táblát tettek, továbbá a Mohács felől Mislenybe igyekvők balra kanyarodó sávja elé egy forgalom elől elzáró szigetet hoztak létre.
Olvasóink arra hívták fel a figyelmet, hogy a Kozármislenyből Pécs felé kanyarodóknak még egy sávval többre kell ügyelniük a kiemelten forgalmas útszakaszon, itt a párhuzamos közlekedés miatt a takarásban lévő autók fokozott veszély jelenthetnek a kikanyarodókra. A kamionosok véleménye szerint a sávok emellett még keskenyek is, a kanyar pedig túl éles, továbbá nem ritka az olyan szituáció sem, amelyben az amúgy szabályosan haladó autók egymást akadályozzák a kanyarodásban.
- Hosszú évek óta próbál megoldást találni a balesetveszélyes kihajtó problémájára az önkormányzat - idézte fel a Pécsi Újság.hu-nak Feleki Attila, a város képviselője, aki hangsúlyozta, folyamatosan "bombázták" a közútkezelőt, mivel a Magyar Közút Kht. kezelésében lévő szakaszon a mislenyi testületnek semmilyen felújításra sincs joga.
Korábbi terveik szerint egy körforgalommal kívánták volna kibővíteni a kereszteződést, elképzelésüket azonban szakmai szempontokra hivatkozva vetette el az engedélyező hatóság - emlékeztetett Feleki. Emellett még a közelmúltban felújított mellett egy teljesen új - az északi lakótelepről -, az 57-esre nyíló kihajtóban gondolkodik jelenleg a kozármislenyi vezetés.
A közútkezelő végül pályázati pénzből végezte el az útszakasz átépítését - mondta el a képviselő, aki korábban kifejezetten felhívta a tervezők figyelmét arra, hogy próbáljanak meg a korábban is éles szögű kereszteződésen finomítani. Mint kiemelte, ezt a problémát sem sikerült orvosolniuk, ugyanis a kérdéses kanyar még a korábbinál is élesebb lett. A mielőbbi megoldás érdekében hamarosan levélben fordul az önkormányzat a közútkezelőhöz - fogalmazott Feleki Attila.
Részben a jövőbeni, a környékre tervezett úthálózati fejlesztések várható forgalomcsökkentő hatásával (lásd keretes írásunkat - a szerk.), részben pedig anyagi okokkal indokolta lapunknak az új forgalmi rend kialakítását a Magyar Közút Kht. regionális igazgatóságának osztályvezetője, Borbás László.
Mint kitért rá, a mislenyiek által szorgalmazott körforgalom kivitelezése (a meredek út miatt) műszaki előírásokba ütközött, amellett, hogy megépítésére a közútkezelőnek nem lett volna fedezete sem: a rendelkezésre álló összeg 15 millió forint volt, az első opció viszont százmillió körüli forrást igényelt volna.
Borbás László lapunknak azt mondta, az új forgalmi rendet úgy tervezték meg, hogy a Kozármislenyből kifelé jövő irányt segítse azzal, hogy a megépített plusz sávval egyértelműsítse a jobbra kanyarodó járműforgalmat, a szigetekkel pedig igyekeztek jobban kijelölni azt a sávot, amelyet az autósoknak használniuk kell.
A kritikákra Borbás úgy reagált, a közlekedők észlelhetőségét - az esetek kilencven százalékában - javítja az általuk elvégzett beavatkozás. Hozzátette, az önkormányzat által felvetett problémákra a kereszteződés közelgő utóvizsgálata során igyekeznek megoldást találni; a mislenyiek új kihajtóra vonatkozó tervét sem vetették el teljes mértékben.
B. G.
Facebook box
Megosztás
Mások most ezeket a cikkeket olvassák
- Vajon a májussal a szokatlanul hűvös...
- Lottó, lottó, a heti remény: itt van...
- Több mint ezer tartalékos tett esküt,...
- Páva Zsolt: "kiálltuk a próbát"
- Szili Katalin: nem egymás mellett,...
- Pécsi kórházban látták utoljára a...
- Helyszínelés miatt állt le reggel a...
- Gázolt a vonat, késtek a járatok a...
- Pécsi és mohácsi vállalkozások...
- Repültek a kukák, dőltek a leanderek...